معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سیلوی کردن ۲۰۰ تن زوائد و دور ریختنی پسته در دامغان خبر داد و گفت: از این محصول می توان برای تهیه خوراک دام استفاده کرد.
کد خبر: ۵۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 04 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، مصطفی شاه‌حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تهیه خوراک دام از دور ریختنی پسته دامغان خبر داد و بیان کرد: ۲۰۰تن دور ریختنی پسته در دامغان سیلو شده و پس از طی فرآیند های خاص تحت نظارت کارشناسان تغذیه دام طی سال جاری در جیره غذایی دام‌ها استفاده می شود.

برداشت پسته در زرندیه

وی این طرح را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: یکی از منابع تأمین علوفه در استان استفاده درست و بهینه از پس‌مانده‌ها و بقایای کشاورزی و صنعتی مانند بقایای نیشکر به عنوان تفاله، بقایای ساقه گندم به عنوان سفالی، تفاله انگور و سایر محصولات محسوب می شود که می تواند در کاهش قیمت تولید علوفه موثر باشد که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: فرآیند استفاده از پسماند پسته به کمک بخش خصوصی و با اجاره یک دستگاه سیلاژ بگر در دامغان صورت گرفته است.

شاه حسینی بیان کرد: سالانه ۱۰ هزار تن زوائد پسته از کارگاه های استان سمنان جمع آوری می شود که می تواند کمک شایانی به مقوله تغذیه دام کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار