اگر در گذشته های دور به خاطر نبود امکانات، مردگان را تا زمان دفن در مسجد ها نگهداری می کردند ، در میامی استان سمنان اکنون نیز این کار انجام می شود.
کد خبر: ۵۱۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 21 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، مردم شهرستان محروم میامی در شرق استان سمنان مشکلات زیادی در بخش های مختلف دارند؛ اما نبود سردخانه نگهداری موقت اموات از آن دست مشکلاتی است که برای مردم منطقه توجیه منطقی ندارد.

با گذشت حدود6 سال از ارتقای این منطقه به شهرستان ، هنوز تعدادی از اداره های دولتی در این منطقه مستقر نشده و برخی نیز با راه اندازی نمایندگی هایی به مردم خدمات ناقص ارائه می دهند.


از سوی دیگر شهرستان 40 هزار نفری میامی در کنار جاده سراسری تهران - مشهد قرار گرفته و بیمارستان امام رضای(ع) این شهر پذیرای بخشی از مصدومان حوادث رانندگی است که متاسفانه برخی نیز به خاطر شدت جراحت هاجان خود را از دست می دهند.
شدت موضوع آن گاه بیشتر می شود که اگر مصدومی در بیمارستان این شهر فوت کند، بستگان او ناچار می شوند، متوفی را به شهر شاهرود در 80 کیلومتری میامی منتقل کنند تا روال اداری تحویل جسد طی شود.

نبود سردخانه نگهداری موقت اموات یکی از موضوع هایی است که بارها مسوولان این شهرستان در مناسبت های مختلف به آن پرداخته و رسیدگی به آن را خواستار شده اند.

علاوه بر مسافرانی که در حوادث رانندگی فوت می کنند ، براساس اسناد ارائه شده مرداد ماه امسال در این شهرستان 13 تن فوت کرده اند، که خانواده های آنان برای نگهداری موقت اجساد عزیزانشان از بیمارستان های شاهرود استفاده کرده اند.

آسان سازی کارهای خانواده هایی که یکی از عزیزان خود را از دست می دهند یک موضوع انسانی است امادر این شهرستان خانواده های عزادار سال هاست با ابتدایی ترین مشکل که همان نگهداری موقت اجساد است ، روبرو هستند.

امروزه وجود سردخانه یکی از نیازهای اساسی هر شهر است و اما مردم میامی از سالیان گذشته تا به امروز به خاطر مشکلات تردد تا شهر شاهرود ،‌برخی اوقات اموات خودرادرحسینیه ها و مساجد نگهداری می کنند که این موضوع در تابستان ها مشکلات زیادی ایجاد می کند .
یک شهروند میامی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :به نظر نمی رسد تهیه یک سردخانه چند کشویی هزینه چندانی در بر داشته باشد ، اما تا کنون این امر از مردم میامی دریغ شده است.
علی رضا مهدیان افزود: مردم میامی برای نگهداری موقت اجساد هزینه های زیادی را می پردازند که هزینه خرید یک سردخانه چند کشویی در برابر آن ها رقم زیادی نیست.

وی گفت: کاهش درد خانواده های عزاداری مهم ترین دستاورد تهیه سردخانه است .

محمد نوروزی یک شهروند دیگر میامی با بیان این که، معمولا خانواده ها برای جابجایی اموات از شاهرود تا این شهر از چندین خودرو استفاده می کنند، هزینه ها و خطرهای احتمالی این امر یکی از نگرانی های همیشگی مردم است.

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مشکلات زیاد مردم این خطه اشاره کرد و گفت: در کنار نبود سردخانه ، یک غسال خانه مجهز از دیگر نیازهای مردم است.

وی ادامه داد: این امر بارها به مسوولان یادآوری شده ، اما تا کنون کاری در این باره نشده است.

حجت الاسلام صفایی پور افزود: نگهداری اموات در مسجدها کار شایسته ای نیست و این موضوع بارها به مسوولان امر تذکر داده شده است.

محمدمهدی کریمی فرماندارمیامی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت تاسیس سردخانه تاکید کرد و گفت: هماهنگی های با شهرداری میامی انجام شده تا در این باره اقدام شود.
عباسعلی اصغری رئیس‌ شورای اسلامی شهرمیامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : ازاولویت های شورای اسلامی میامی پس از انتخاب شهردار جدید ساماندهی وبهبود محیط شهری بویژه راه اندازی سردخانه نگهداری موقت اموات است.

شهرستان میامی درشرق استان سمنان باجمعیتی بیش از40هزارتن در کنار جاده بین المللی تهران-مشهد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار