مسیر خروجی شهر سمنان به تهران در غرب این شهر و طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی در شرق سمنان، 2 طرح ناتمام حوزه راه در این شهر است که به خاطر اعتبار و برخی معارضات معطل‌مانده‌است.
کد خبر: ۵۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 23 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، میدان قومس در خروجی شهر سمنان به سمت تهران یازدهم شهریور 96 به منظور تکمیل تقاطع غیرهم‌سطح مومن‌آباد مسدود شد و در حال حاضر برای بازگشایی نیازمند برطرف شدن معارضات و تامین اعتبار است.

مسیر خروجی سمنان به تهران با هدف تکمیل تقاطع غیر هم سطح مومن آباد که در مسیر سمنان به تهران قرار دارد، بسته شد و قرار بود 20 روز بعد بازگشایی شود، اما تا کنون با گذشت بیش از 50 روز، هنوز این مسیر بازگشایی نشده است و بسیاری از شهروندان همچنان برای تردد به تهران از پل جهاد در شمال شهر سمنان استفاده می کنند.


با توجه به نصب تابلوهای متعدد برای راهنمایی و جلوگیری از سردرگمی مسافران به ویژه در تعطیلات تابستانی و پایان شهریور در موج بازگشت مسافران، مسدود بودن مسیر اصلی خروجی سمنان به سمت تهران باعث ایجاد ترافیک، سردرگرمی و دلخوری بسیاری از مسافران شد.


در حال حاضر شهروندان یا مسافرانی که قصد خروج از سمنان به تهران را دارند باید از پل روگذر جهاد واقع در بلوار بسیج استفاده کنند.


با محوریت شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد و با توجه به ورود مسافران به داخل شهر برای استفاده از جاذبه های گردشگری سمنان، بازگشایی این مسیر خروجی نیازمند تدابیر بیشتر مسوولان است تا شهروندان و مسافران از این سردرگمی خارج شوند.


از طرفی در شرق شهر سمنان، ساخت تقاطع غیرهم سطح شهرک صنعتی سمنان بعد از مدت ها نیمه کار مانده است، شهرک صنعتی سمنان با مساحت 2 هزار و 46 هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ تصفیه خانه فاضلاب، مرکز ارتقاء مهارت جهت آموزش نیروی کار مورد نیاز واحدهای صنعتی است، ولی در مسیر دسترسی مدت طولانی است از یک تقاطع ایمن برای تردد کارکنان در واحدهای تولیدی مختلف این شهرک محروم مانده است.


شهرک صنعتی سمنان با داشتن شرایطی مانند نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که موجب معرفی محصولات تولیدی به مصرف کنندگان می شود، خط فرعی راه آهن شهرک صنعتی متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور که در شهرک صنعتی دارای ایستگاه است می‌تواند محصول تولیدی را مستقیم‌ از در کارخانه با ارزانترین قیمت ممکن از طریق حمل و نقل ریلی به هر نقطه از کشور حمل کند، با این وجود همچنان از وجود یک تقاطع ایمن در مسیر جاده ای از سمت شهر سمنان محروم است.


فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر است، و تکمیل نشدن تقاطع غیرهم سطح شهرک صنعتی این شهر در سال منجر به تصادف های متعدد شده است، در پی این 2 مشکل شهر سمنان گزارشی از زبان مردم و مسوولان استانی و شهرستانی برای پیگیری تهیه شد.


یکی از مسافران که سمنان را به مقصد ورامین ترک می کرد گفت: بعد از رسیدن به میدان قومس و مواجه شدن با مسیر بسته، نزدیک به پنج کیلومتر مسافت اضافه را برای وارد شدن به محور سمنان- تهران طی کردیم‌.


کریم محمدی افزود: بهتر بود زمان اجرایی این طرح پس از تابستان و مسافرت های مردم انجام می شد تا مسافران عبوری که از داخل شهر سمنان قصد عبور دارند به این شکل سردرگم نمی شدند.


یکی از متصدیان پمپ گاز ورودی شهر سمنان با اشاره به بسته شدن مسیر ورود به شهر سمنان از 11 شهریور از سمت تهران، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای سواری برای سوخت گیری در این جایگاه از این تاریخ به شدت کاهش یافته است و باعث کاهش درآمد این جایگاه به عنوان یک فعال بخش خصوصی شده است.


وی افزود: با توجه به این که بسته شدن مسیر اصلی ورود به شهر سمنان منجر به فاصله افتادن جایگاه سوخت گاز از مسیر عبور موقت مسافران شده است، علاوه بر بار سنگین خودرو در دیگر جایگاه های شهر سمنان، منجر به خلوت شدن جایگاه ما شده‌است.


چند نفر از اهالی شهرستان های سرخه که در سمنان شاغل هستند، گفتند: بیش از 50 روز است که در مسیر برگشت به شهرستان سرخه، پنج کیلومتر مسیر بیشتر طی می کنیم و این روند در حال حاضر کمی برای شهروندان سرخه ای شاغل در سمنان پیچیده و خسته‌کننده شده است.


جمعی از رانندگان خودروهای سنگین بومی سمنان اهل روستاهای مومن آباد و افتر که حامل گچ و مواد معدنی هستند هم گفتند: بابت هر یک کیلومتر مسیر اضافه، به همراه بار خودرو هزینه های زیادی برای رانندگان دارد .


مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت: با هدف تکمیل پل مومن آباد از عصر روز شنبه 11 شهریور 96 میدان قومس در مسیر خروجی شهر سمنان به سمت تهران برای تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح مومن‌آباد مسدود شد.


وی اعتبار اجرای پل تقاطع غیرهم‌سطح مومن‌آباد را 60 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات بتن‌ریزی، دیوارکشی و آسفالت برای این تقاطع غیرهم‌سطح در این مدت اجرایی شده است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل وجود معارض شخصی که دارای چهار باب مغازه در حوالی تقاطع مومن آباد است و هنوز اعتباری برای خرید این واحدهای تجاری پیش‌بینی نشده، عملیات تکمیل این تقاطع متوقف شده است.


مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به این که برای خرید این چهار باب مغازه نیاز به اعتبار زیادی است که در اجرای طرح پیش بینی نشده بود، خاطرنشان کرد: شخصی که مالک این مغازه ها است رای دیوان عدالت اداری گرفته و منجر به متوقف شدن این طرح شده است.


رئیس راه و ترابری شهرستان سمنان گفت: تا کنون بیش از 20 نشست برای رفع معارض اجرایی کردن تقاطع غیر هم سطح مومن آباد با پلیس راه و فرمانداری سمنان برگزار شده است.


حبیب عرب با تاکید بر اینکه خرید این چهار باب مغازه نیاز به اعتبار دارد و تا تامین مالی این معارضه برطرف نمی شود، تصریح کرد: به منظور ساماندهی محور سمنان- تهران عملیات آسفالت ورودی غربی تقاطع مومن آباد آغاز شد.

** تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان، طرحی در گیر تامین اعتبار
محسن عاشوری یکی از کارگران شهرک صنعتی سمنان با اشاره به ضرورت تکمیل طرح تقاطع شهرک صنعتی سمنان، گفت: یکی از کارگران شهرک صنعتی سمنان در اواخر اردیبهشت 96 به دلیل این که از سرویس رفت و آمد جا مانده بود، و با خودرو کرایه سواری به محل کار خود بازمی‌گشت، حین عبور از محور مخالف با یک خودرویی برخورد کرد و جان باخت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که طی روز تعداد زیادی از کارگران به دلیل گرفتن مرخصی ساعتی یا جا ماندن از سرویس، باید از این مسیر عبور کنند که در بسیاری موارد خودورها برای تغییرمحور و مسیر دور برگردان با خودرو های مقابل برخورد می کنند.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به نیاز اعتباری برای تکمیل تقاطع شهرک صنعتی سمنان، بیان داشت: تکمیل تقاطع غیرهم سطح یا پل روگذر شهرک صنعتی سمنان 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


وی با بیان اینکه مراحل تکمیل طرح تقاطع غیرهم سطح شهرک صنعتی سمنان با یک میلیارد تومان اعتبار وزرات راه و شهرسازی و اعتبارات استانی چند روز آینده آغاز می شود، افرود: با توجه به این که پی ریزی و بتن ریزی این تقاطع انجام شده، بعد از گذشت بیش از یک سال پیگیری، این طرح به پیمانکار واگذار شده است.


مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه مدت زمان اجرایی این طرح یک سال پیش بینی شده و بهره برداری از آن کاهش تصادفات، کاهش مسافت و هزینه را در پی دارد، خاطرنشان کرد: 2 دوربرگردان شمال به جنوب و جنوب به شمال در این محور احداث شده و تنها نیاز به روکش آسفالت دارد.


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان هم گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرک صنعتی سمنان تکمیل و بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح است.


محمد رضا صادقی افزود: براساس برنامه هایی که از سوی دولت برای ساماندهی شهرک های صنعتی تنظیم و تدوین شده است دستگاه های اجرایی ملزم به تامین زیرساخت های سرمایه گذاری برای افزایش رونق تولید و افزایش اشتغال در نواحی صنعتی هستند.


وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سمنان با مساحت 2 هزار و 46 هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ تصفیه خانه فاضلاب، مرکز ارتقاء مهارت جهت آموزش نیروی کار مورد نیاز واحدهای صنعتی است، یاد آور شد: با توجه به تردد سرویس های کارگران و خوردوهای شخصی در این مسیر، باید ساخت این تقاطع که سال ها است نیمه کاره مانده تکمیل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار