مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا 6 ساله در 150 پایگاه دائم و غیردائم استان از یکم آبان تا پایان آذر 96 همزمان با کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 23 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، علیرضا ایزدپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از معلولیت ها است که یکی از این فعالیت‌ها طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا 6 ساله است و هدفگذاری امسال پوشش 20 هزار کودک استان سمنان در طرح غربالگری بینایی است.

وی گفت: امسال طرح غربالگری بینایی کودکان در 109 مهدکودک شامل 11 پایگاه دائم و 98 پایگاه غیردائم و همچنین در خانه های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی و برخی درمانگاه‌های استان سمنان اجرا می شود و در مجموع 150 پایگاه در استان مجری این طرح هستند.

وی با اشاره به فعالیت 11 پایگاه دائم سنجی بینایی کودکان تا پایان سال، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شناسایی به موقع مشکلات بینایی کودکان به منظور جلوگیری از کم‌بینایی و نابینایی است زیرا بهترین سن تشخیص مشکلات بینایی در انسان برای مداخله و پیشگیری سنین سه تا 6 سالگی است و به همین منظور معاینه، شناسایی و درمان مشکلات بینایی کودکان در قالب طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 ساله در کشور اجرا می شود.

ایزدپور با بیان اینکه اگر مشکلات بینایی به هنگام شناسایی نشود و درمان از سنین 10 تا 12 سالگی آغاز نشود درمان کامل نخواهد بود، ادامه داد: چون مشکلات بینایی از ظاهر چشم کودکان مشخص نیست، بسیاری از خانواده ها از مشکلات یا بیماری چشم کودک خود مطلع نمی شوند و طرح غربالگری حرکتی ملی برای شناسایی دقیق به همراه معاینه و پیگیری برای مراحل درمان است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان از سال 1374 در کشور، گفت: با احتساب وجود 28 هزار و 312 کودک سه تا 6 ساله در استان در سال 95 تعداد 18 هزارنفر شامل 64 درصد در این طرح پوشش داده شدند که از این تعداد یکهزار 143 نفر دچار اختلالات بینایی شناسایی و 956 نفر توسط بینایی‌سنج معاینه شدند و یک مورد دارای شرایط دریافت کمک‌هزینه جراحی در استان تشخیص داده شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته 90 نفر دارای شرایط دریافت کمک هزینه خرید عینک تا سقف یک میلیون و 100 هزار ریال شناسایی شدند و در مجموع بهزیستی سال گذشته برای دریافت عینک و جراحی به میزان 89 میلیون و 560 هزار ریال به دارندگان شرایط کمک‌هزینه اعطا کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار