مدیر جهاد کشاورزی شاهرود;
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت : ۱۷ هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت‌ شده است.
کد خبر: ۵۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 23 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت : پیاز یکی از محصولات مهمی است که بخش عمده‌ای از این محصول نسبت به سایر شهرستان‌های استان سمنان در شهرستان شاهرود کشت می‌شود.


وی بابیان اینکه اکنون بالغ‌بر 230 هکتار از اراضی شاهرود زیر کشت پیاز است افزود: با آغاز مرحله برداشت محصول از این اراضی پیش‌بینی برداشت 11 هزار تن پیاز از این اراضی می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به اینکه سال گذشته این آمار بیشتر بود تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بالغ‌بر 250 هکتار از اراضی شاهرود تحت کشت پیاز بود که از این اراضی درمجموع 17 هزار تن پیاز برداشت شد.


وی با تأکید بر اینکه 70 درصد از محصول پیاز استان سمنان در این شهرستان کشت می‌شود گفت : این محصول برای کشت نیازمند آب زیادی است و جزو محصولات پر آب بر دسته‌بندی می‌شود که باید برای تأمین آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.


قاسمی بابیان اینکه هوای خنک شاهرود برای کشت این محصول بسیار مطلوب است اذعان کرد: زمان مناسب برای کشت این محصول در بازه زمانی اسفند تا فروردین‌ماه است و هم‌زمان با اول مهرماه زمان برداشت این محصول فرامی‌رسد.


وی محدودیت منابع آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کشت این محصول دانست و گفت: باید تمام ظرفیت‌های موجود را برای بهره‌وری از سطح کشت موجود به کار بگیریم.


مدیر جهاد کشاورزی شاهرود تصریح کرد: زرگان بهترین رقم از کشت این محصول به شمار می‌رود که در شهرستان شاهرود از این نوع پیاز بیش از سایر ارقام کشت می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به کمبود منابع آبی گفت: مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی برای کشت محصولات در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار