نماینده مجلس:
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : ارایه تسهیلات رونق تولید در سال 96 به اماکن گردشگری برای بهبود و کیفیت بخشی زیرساخت ها از جمله اقدامات ارزرشمند دولت تدبیر و امید برای کاهش نرخ بیکاری در کشور است.
کد خبر: ۵۱۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 26 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استان سمنان استعدادهای نهفته ای در زمینه گردشگری دارد که دولت در سال جاری علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش رونق گردشگری برای نوسازی و بازسازی اماکن گردشگر تسهیلات پرداخت می کند که این امر برای افزایش اشتغال بسیار مهم است.

وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شد که این امر در رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی بابیان این که استان سمنان با مشکل کم آبی مواجه است ، خاطرنشان کرد: می توان با اجرای برنامه های اشتغال آفرین، و پر بهره برای کاهش نرخ بیکاری در تلاش کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید حضور سالانه 20 میلیون نفر گردشگر هدفگذاری شده بود که می توان با توجه به زیرساخت گردشگری این اقدام ارزشمند را در کشور عملیاتی کرد.

کاتب با اشاره به ظرفیت های خوب بخش های صنعتی و گردشگری در گرمسار تصریح کرد : زیرساخت گردشگری، اقتصادی و صنعتی در این شهرستان فراهم است و باید با مدیریتی اصولی برای حضور فعالان اقتصادی در این دیار تلاش کرد.

وی اضافه کرد : بهره برداری از قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار از زیرساخت های مهم رونق گردشگری در استان است و روزانه بخش قابل توجهی از مسافران برای سفر به پایتخت از این خط حمل و نقل استفاده می کنند.

گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان با پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
برچسب ها: گردشگری ، تسهیلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار