رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود:
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به وجود ۲۰ خانه عالم در این شهرستان، از آغاز عملیات اجرایی احداث خانه عالم روستای قهج علیا در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 23 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،  حجت الاسلام حمید عبدالهیان در حاشیه کلنگ زنی خانه عالم روستای قهج شاهرود بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و با مشارکت جمعی از خیران روستا آغاز و در صورت تخصیص اعتبار لازم تا نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

افتتاح و کلنگ‌زنی لوگوها

وی با بیان اینکه مبلغ پنج میلیون تومان از سوی خیران به این پروژه اختصاص یافته است، افزود: ساخت این خانه عالم نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان اعتباراست که امیدواریم با مساعدت فرمانداری شهرستان تامین شود.

رئیس تبلیغات اسلامیشاهرود همچنین با اشاره به فعالیت ۲۷ روحانی مستقر در روستاهای شهرستان، گفت: ۱۳ روحانی طرح هجرت نیز در شاهرود مشغول به امر تبلیغ دین مبین اسلام هستند که از این تعداد پنج نفر در مدارس امین مشغول به فعالیت هستند.

عبدالهیان ضمن ابراز اینکه روستاهای شاهرود نیازمند 9 خانه عالم دیگر است، بیان کرد: وجود خانه عالم روستایی می تواند شرایط استقرار روحانیان و مبلغان را تسهیل کند که قطعاً در ترویج فرهنگ دینی تاثیرگذار است از سوی دیگر استقرار روحانی در روستاهای شهرستاندر زمره مطالبات مهم مردمی است که این امر نشان می دهد مردم متدین این خطه، علاوه بر مسائل مادی و عمرانی به مقوله معنوی و ترویج فرهنگ دینی نیز تاکید دارند.

وی افزود: یکی از مزیت های حضور روحانی در روستاها، کاهش معضلات اجتماعی است که به وضوح در روستاهای دارای روحانی کمتر دیده می شود.

قهج در ۱۹ کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار