فرماندار سرخه:
فرماندار سرخه با بیان اینکه ۱۳ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: ساخت کتابخانه در خور شأن شهرستان یکی از مطالبات مردم است.
کد خبر: ۵۴۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 06 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علی‌محمد مؤیدی زاده صبح شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سرخه به میزبانی فرمانداری شهرستان، ضمن بیان اینکه درمجموع شهرستان‌های استان سمنان، سرخه در حوزه جذب عضو کتابخانه نسبت به جمعیت بهترین عملکرد را داشته است، تأکید کرد: ۱۳ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این نشان‌دهنده سرانه خوب مطالعه در آن است.

مویدی زاده فرمانداری سرخه  - کراپ‌شده

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سرخه فعال و پویا در حال انجام است، افزود: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیش از شش هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب برای استفاده دو هزار و ۱۰۰ نفر عضو اصلی در دسترس است.

رئیس شورای اداری سرخه با اشاره به سند توسعه ۱۴۰۴ و لزوم رسیدن به نقشه‌ها و اهداف تعیین‌شده در این سند، گفت: در سند چشم‌انداز به ازای هر نفر چهار جلد کتاب برای سرانه مطالعه در نظر گرفته‌شده که این میزان در سرخه در حال حاضر به عدد ۳.۹۵ جلد کتاب به ازای هر نفر رسیده و نشان‌دهنده شرایط نسبتاً خوب است.

مؤیدی زاده بابیان اینکه در آذرماه سال جاری بیش از سه هزار جلد کتاب توسط اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی سرخه به امانت برده شده است، گفت: پنج درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی، شش درصد از آمار امانت کتاب و همچنین شش درصد از منابع استان سمنان در اختیار کتابخانه‌های عمومی سرخه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار