معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:
به گزارش تابناک سمنان سعید ناجی در همایش تجلیل از طلایه داران عرصه تربیت استان با بیان اینکه تربیت با جان آدمی در ارتباط است، گفت: آنچه سرشت آدمی را می سازد، تربیت است.
کد خبر: ۵۷۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 28 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در همایش تجلیل از طلایه داران تربیت استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش های زیاد و قابل توجهی که به انجام رسیده است همچنان با مشکلات جدی در حوزه تربیت نیروی انسانی و اصلاح جامعه مواجه هستیم، ابراز داشت: طی ده سال گذشته شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بوده ایم که برای رفع آن نیاز به توجه جدی مسئولان و کارشناسان این حوزه داریم .
وی با اشاره به اینکه معلمان و مربیان آموزش ‌و پرورش نقش ویژه ای را در تربیت آینده‌سازان به خصوص در حوزه اخلاق و تربیت دارند، افزود: نقش خانواده‌ها نیز در تربیت فرزندان، نقشی اساسی و بسیار مهم قلمداد می‌شود و نخستین وظیفه اساسی در تربیت افراد و پرورش اخلاقی آنان بر عهده این نهاد ارزشمند است. ‌
دکتر ناجی با بیان اینکه تربیت سرشت آدمی را می‌سازد، ابراز داشت: اسلام دین اخلاق است و بین عقلانیت و اخلاق پیوندی غیر قابل انکار وجود دارد که متاسفانه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی‌توجهی به عقلانیت و اخلاق است.
ایشان با تاکید بر اینکه برای پرورش انسانی که در ذاتش، روح و فطرت الهی نهفته است باید تلاش کنیم، تصریح کرد: اگر در بین نهادهای حکومتی، آمیختگی اخلاق در دین و سیاست نباشد، قطعا موجب بروز آسیب‌های جدی در جامعه و خروج از مسیر اصلی خواهیم بود و اثرگذاری فعالیت‌ها دچار اخلال خواهد شد.
وی عدم توزیع قدرت متناسب با قانون را از دیگر مشکلات حوزه تربیتی جامعه برشمرد و افزود: غیر همسویی و عدم هم‌زبانی موجب عدم اعتماد عمومی و ایجاد تفرقه در جامعه خواهد شد بنابراین نبود اعتماد و تمرکز جدی در بین جوانان و ارائه نکردن پاسخ صحیح و مناسب و درست به سؤالات و ابهامات این قشر، موجب از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌شود. ‌
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه ظهور ادیان الهی برای نهادینه‌سازی اخلاق در جامعه است، ابراز داشت: اگر پیوند بین اخلاق و عقلانیت از هم جدا شود و نتوانیم آموزه‌های دینی را در جامعه ترویج دهیم منجر به واگرایی‌هایی در جامعه خواهد شد و اگر عقلانی به موضوعات نگاه کنیم دچار مشکلات زیادی در حوزه اخلاق خواهیم شد.
ایشان با بیان اینکه تربیت باجان آدمی در ارتباط است، تصریح کرد: انسان بنا بر اختیار خود، امکان فاصله گرفتن از مسیر هدایت را دارد لذا خداوند پیامبران الهی را برای مکارم اخلاقی مبعوث کرد تا راه درست را انتخاب کنیم.
وی افزود: خرافه گرایی، بزرگ جلوه دادن و تحریف‌ها برای اثبات موجودیت و همچنین تروریست و نسل‌کشی‌ها از معضلاتی است که باید در راستای ترویج صداقت و جلوگیری از دروغ و دروغ‌گویی تلاش شود.
ناجی اضافه کرد: باید برای جلوگیری از بروز منکر، ترغیب به معروف و رعایت موضوعات اخلاقی، رعایت انصاف و ارائه محبت به‌جای خشونت و تحکم آن و نیز توجه به دانش ورزی، رواج و توصیه گفتگو و اشاعه قانون مندی و جلوگیری از قانون‌گریزی و منفعت طلبی شخصی تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار