کد خبر: ۶۰۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 19 May 2018
مسئول موزه‌های اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌های استان سمنان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «آرزو گلکار» امروز و در گفت و گويي افزود: فردا (بیست و هشتم اردیبهشت ماه) روز جهانی موزه و نخستین روز هفته میراث‌فرهنگی است.
وی گفت: به همین مناسبت در موزه اقوام گرمسار نمایشگاه شیشه و آبگینه برپا می‌شود و تابلوهایی از موزه ملی و موزه ملک در این موزه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
گلکار با اشاره به اینکه موزه گرمابه پهنه سمنان میزبان نمایشگاه سفالینه‌های نقش‌دار نخودی و قرمز رنگ است، افزود: این نمایشگاه شامل سفالینه‌هایی با نقوش حیوانی و مربوط به هزاره‌های دوم و سوم پیش از میلاد مسیح است.
وی گفت: اجرای موسیقی سنتی و تقدیر از کوچکترین و مسن‌ترین بازدید کننده از موزه گرمابه پهنه سمنان در هفته میراث فرهنگی، از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری موزه پهنه سمنان در این هفته است.
وی به برپایی نمایشگاه شکوه هنر در موزه شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه شامل مجموعه ریتون‌های سفالی ادوار مختلف تاریخی است که در محل موزه شاهرود برپا می‌شود.
گلکار گفت: اجرای نقالی توسط خانم جهاندوست از هنرمندان برجسته کشوری و اجرای موسیقی مقامی خراسان توسط استاد محمود احراری از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری در روز افتتاح این نمایشگاه است.
وی به افتتاح نمایشگاه آوند آذین شامل مجموعه آینه، قاب و قلمدان با نقوش مینیاتور مربوط به دوره قاجار در موزه عرفان شرق بسطام در هفته میراث‌فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه تصاویر مربوط به دوره قاجار در محل ایوان اولجایتو مجموعه تاریخی بسطام به همت پایگاه میراث‌فرهنگی بسطام و خرقان از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در شهرستان شاهرود است.
مسئول موزه‌های اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: نمایشگاهی از قدح‌ها و کاشی های منقوش دوره‌های مختلف تاریخی نیز در مسجد چهلستون سرخه برپا می‌شود.
وی گفت: بازدید از موزه‌های استان سمنان در روز جمعه، بیست و هشتم اردیبهشت ماه(روز جهانی موزه ها) رایگان است.
در حال حاضر موزه‌های "گرمابه پهنه" ،"مهر و سکه" و "موزه عمارت باغ امیر" در سمنان، "مردم‌شناسی"، "عرفان شرق" بسطام و "موزه‌آب" در شاهرود، موزه "عشایری ایل سنگسر" و "سنگ و فسیل" در مهدیشهر، "علم و صنعت" و "اقوام" در گرمسار و "تاریخ شهر دامغان" در استان سمنان فعالیت دارند.
شعار روز جهانی موزه امسال ،«ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدی» است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار