مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابنا ک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: فرسایش بادی سالانه بالغ بر 32 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این استان وارد می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 21 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات انجام شده در سطح استان نشان می‌دهد که حدود یک‌میلیون و 263 هزار و 843 هکتار از اراضی این استان در 22 منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد که از این سطح حدود 477هزار هکتار بعنوان کانون بحران فرسایش بادی شناخته شده است  وسالانه در حدود 32.359 ميلیارد ريال خسارت به تاسيسات صنعتي و مسكوني، محورهای مواصلاتي، اراضي كشاورزي و... این استان وارد مي‌كند.
وی با اشاره به اثراث مخرب فرسایش‌های بادی در این استان افزود: معضل فرسایش‌های بادی و عوارض ناشی از آن هر ساله خسارت بسیار زیادی به تاسیسات اقتصادی و منابع زیستی استان سمنان وارد می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، از استان پهناور سمنان به عنوان یک استان کویری و بیابانی نام برد و تصریح کرد: جلوگیری از پیشروی کویر یکی از برنامه‌های جدی منابع‌طبیعی در استان است.
حیدریان با بیان اینکه این اداره کل برنامه‌های متعددی به‌طور سالانه برای مقابله با بیابان‌زایی اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال بیشترین حجم عملیات بیابان‌زدایی را در استان سمنان اجرا خواهیم کرد.
وی، از کنترل کانون‌های فرسایش بادی به‌عنوان یک سیاست و برنامه درازمدت در این استان نام برد و گفت: امسال برای مقابله با بیابان‌زایی در سطح 20 هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی استان برنامه‌ریزی شده که این حجم از عملیات بیابانزدایی در استان بی‌سابقه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگسازی در این بخش تاکید کرد و افزود: همراهی مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد با منابع طبیعی و استفاده از توان آنها در این بخش می‌تواند به بهبود شرایط در این حوزه کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار