کد خبر: ۷۰۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 07 January 2019
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در گفت و گویی از نشست بررسی چگونگی برگزاری این جشنواره ها در نمایندگی بنیاد در تهران خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مقرر شد سال آینده همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) بخش سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در سمنان برگزار شود.
وی گفت: بخش داستان رضوی که تاکنون با عنوان (کبوتر حرم) به میزبانی سمنان برگزار می شد نیز از این پس به صورت دوسالانه و از سال ٩٩ برگزار خواهد شد.
فضیلت با اشاره به اهمیت بخش داستان که امری تخصصی است گفت: در این نشست پیشنهاد شد توسعه مفهومی در موضوع جشنواره داستان نیز ایجاد شود و به این معنا که سیره تمام ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) نیز موضوع آثار ارسالی قرار گیرد.
وی گفت: مقرر شد این پیشنهاد توسط مسوولان بنیاد بین المللی امام رضا (ع) بررسی و نتایج آن اعلام شود.
در نشست مذکور که مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونان این بنیاد و نیز معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مسوول دبیرخانه جشنواره داستان رضوی نیز حضور داشتند مسایل مربوط به چگونگی برگزاری برنامه ها و جشنواره های رضوی در استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست مقرر شد در طول سال نیز برنامه های متنوعی با موضوع داستان و سفرنامه و خاطره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این استان برگزار شود.
بر اساس تصمیم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) جشنواره های فرهنگی هنری رضوی از این پس در ١٨ استان کشور برگزار می شود و به دلیل عملکرد مثبت سمنان در برگزاری جشنواره داستان کوتاه رضوی ، سمنان میزبان برگزاری دو جشنواره داستان و سفرنامه و خاطره نویسی رضوی به صورت دو سالانه شده است.
در استان سمنان تاکنون ١٤ دوره جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی (کبوتر حرم) برگزار شده است و در مجموع قریب ١١ هزار اثر داستان کوتاه و بلند به این جشنواره ها ارسال و مورد داوری قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار