به گزارش تابناک سمنان ، خشت سفالین "ان الحسین مصباح الهدا و سفینه النجاه" کاری از حبیب الله دانایی فرد هنرمند سفالگر مهدیشهر به موزه حضزت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا اهداء شد.
کد خبر: ۷۰۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 07 January 2019
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،  اثر سفالین "حسین (ع) خورشید عالم هستی" در ابعاد ٥٢ در ٤٦ سانتی متر و به صورت سفال نقش برجسته با عنوان "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" طراحی شده است.
دانایی فرد هنرمند سفالگر مهدیشهری گفت: این اثر سفالی ابیاتی از "مهر تو را به عالم امکان نمی دهم / این گنج پر بهاست من ارزان نمی دهم / جان می دهم شوق لقای تو یا حسین / تا بر سر قدم ننهی جان نمی دهم" در وصف ابا عبدالله الحسین (ع) مزین شده است.
وی که از سال ٧٣ تاکنون در رشته سفال فعالیت دارد، آثار فراوانی از خود بر جا گذاشته است.
تاکنون بیش از پنج اثر سفالی از این هنرمند رونمایی شده است که ظریف ترین خشت سفالین جهان از جمله آثار این هنرمند مهدیشهری است که خشت سفالی با ضخامت دو دهم میلیمتر و به مدت ٤٥ روز کار شده و بر روی آن که در ابعاد ٣٥ در ٣٠ است نام مقدس علی بن موسی الرضا (ع) حک شده است.
خشت منقش به زیارت عاشورا، قرآن سفالی از جزء اول تا آیه ١٤١ و در ١٣ برگ و گل نرگس با مضمون یا اباصالح المهدی (عج) ازدیگر آثار سفالی این هنرمند است که تاکنون رونمایی شده است.
خشت سفالی "انالحسین مصباح الهدا و سفینه النجاه" اثر استاد حبیب الله دانایی فرد هفته قبل به موزه حضرت عباس (ع) در کربلا اهدا شد.

 

زیارت عاشورا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار