کد خبر: ۷۰۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 07 January 2019

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، «هانی رستگاران» گفت: بر این اساس، نمایندگان ادارات مرتبط و نهادهای موثر برای رفع خطر و معضلات اجتماعی بافت تاریخی و محدوده محله سرداران شهید سمنان از این مناطق بازدید کردند.
وی گفت: این بازدید پیرو جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با جرائم دادستانی مرکز استان سمنان و پیشنهاد نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در ارتباط با لزوم نجات‌بخشی و ایجاد زمینه بهبود کیفیت زندگی و سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی در محدوده‌ها و مناطقی از بافت تاریخی که دارای معضلات مختلف اجتماعی و کاستی‌های زیرساخت هستند، انجام شد.
رستگاران ابراز امیدواری کرد: با توجه به هم‌افزایی و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی و قرارگاه شهید شاطری سمنان، کار شناسایی و احصاء مالکیت پلاک‌های مجهول‌المالک، فاقد مالک، ورثه‌ای و پلاک‌هایی که مالکان آن‌ها را رها کرده اند و منتج به مخدوش شدن چهره بافت تاریخی شده انجام و مقرر شد زمینه رفع مشکلات بافت تاریخی سمنان فراهم شود.
وی گفت: مرمت، باز زنده‌سازی و احیاء بناها و آثار تاریخی واجد ارزش، زمینه ساز ارتقاء کیفیت گردشگرپذیری و بهره‌برداری از خانه های قدیمی به ‌عنوان اماکن و مجموعه‌های اقامتی و رستوران‌های سنتی است.
در این بازدید از سه پلاک تاریخی بازدید و تصمیمات مرتبط با تعیین تکلیف هر یک اتخاذ شد.
بر اساس زمان‌بندی مورد توافق، بازدیدها و جلسات مستمری به‌منظور تعیین تکلیف کلیه پلاک‌ها با شرایط مشابه، تا پایان سال‌جاری صورت می گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار