استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان به ضرورت شاداب بودن دانش‌آموزان در محیط آموزشی با رعایت چارچوب‌ها اشاره و تصریح کرد: نظام آموزش باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان افسرده نداشته باشیم؛ محیط شاد باشد تا دانش‌آموز بی‌روحیه نشود.
کد خبر: ۷۰۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 07 January 2019
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، علی‌رضا آشناگر در شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به فعالیت خطیر کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان بیان کرد: کارآمدی، سازمان و مدیریت کشور جزو وظایف کارکنان آموزش و پرورش است و اگر مدیری کارآمد، معتدل و باانگیزه باشد، حاصل کار و فعالیت درست نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار کشور متکی به نوع آموزش و تربیتی است که فرزندان ما در مدارس فرامی‌گیرند، افزود: اگر آموزش درست باشد، کشور در مسیر صحیح توسعه حرکت می‌کند و اگر خللی در این زمینه به وجود آید، نمی‌توان در آینده به توسعه کشور امیدوار بود.
استاندار سمنان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی نباید محدود به تقویت محفوظات دانش‌آموزان باشد، افزود: مهم‌ترین کاری که نظام آموزشی باید انجام دهد، این است که دانش‌آموزان به‌گونه‌ای تربیت شوند تا با مفاهیم کلی آشنا شوند و به درک درستی از تفاوت‌ها و تمایزهای موجود در کلاس درس و جامعه برسند.
آشناگر افزود: نوع برخورد با مسائل ارتباط مستقیمی با امر آموزش دارد؛ اگر فراگیران نسبت به تفاوت‌ها و تمایزها با پرخاشگری ورود کند، حاصل امر نوع آموزش بوده؛ اما اگر نسبت به تفاوت و تمایز اهل گفت‌وگو و مدارا بود نیز حاصل آموزش درست نظام آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: علاوه بر دانش‌اندوزی باید رفتار دانش‌آموزان رصد و هدایت شود تا خیال والدین بابت سپردن محصل به آموزش و پرورش آسوده باشد.
استاندار سمنان به ضرورت شاداب بودن دانش‌آموزان در محیط آموزشی با رعایت چارچوب‌ها اشاره و تصریح کرد: نظام آموزش باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان افسرده نداشته باشیم؛ باید با در نظر گرفتن چارچوب‌ها، محیط شاد باشد تا دانش‌آموز بی‌روحیه نشود.
وی بیان کرد: اگر سطح پرخاشگری در فضاهای آموزشی زیاد شد، باید نگران این امر بود و در این زمینه تجدیدنظر کرد؛ آموزش دینی می‌تواند به تعادل دانش‌آموزان کمک کند.
استاندار سمنان با اشاره به برخی مباحث مطرح‌شده درباره صدور مجوز شهرداری برای فعالیت عمرانی بناهای آموزشی بیان کرد: شهرداری باید با رعایت  قانون در امر صدور مجوز به نفع آموزش و پرورش اقدام کند.
آشناگر ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش تحت هیچ شرایطی حق ندارد بدون رعایت قانون اقدام کند.
استاندار سمنان افزود: بر اساس قانون برای هر فعالیت عمرانی باید از شهرداری مجوز اخذ شود و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری باید برای صدور مجوزهای آموزش و پرورش همکاری کند، افزود: در صورت مواجهه با موانع، امور به استانداری سمنان منعکس کنید تا از طریق کمیسیون ماده پنج امور را تسهیل کنیم.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر گفت: مشکل فضای آموزشی در مسکن مهر از معضلات جدی است؛ خدمات عمومی که باید در این سایت‌ها دیده شود لحاظ نشده؛ کاربری در این پروژه‌ها دیده شده ولی منابع در نظر گرفته نشده که باید در این زمینه بررسی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار