کد خبر: ۷۰۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 08 January 2019
 به گزارش تابناک سمنان ، حسن روحانی روز دوشنبه با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی دیدار کرد. روحانی با قدردانی از تلاش‌های وزیر و معاونین وزارت جهاد کشاورزی، اظهارداشت: وزیر جهاد کشاورزی، کاملاً دلسوزانه، متعهدانه و با احساس وظیفه دینی و ملی عمل می‌کند و در رفع مشکلات اهتمام جدی دارد.
روحانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در حوزه آب‌های زیرزمینی، گفت: امروز در بعضی از حوزه‌ها بویژه حوزه آب، با مواردی مواجه هستیم که از قبل، پیش‌خور شده است و با مجوزهای نادرستی که صادر شده آب‌های زیرزمینی با افت شدیدی مواجه شدند به نحوی که اگر در جایی با 30 متر به آب دسترسی پیدا می‌شد امروز در همان مکان باید چاه 300 متری حفر شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه با برخی اقدامات بی‌رویه و نابجا به طبیعت ظلم شده است، ‌گفت: بی‌تردید هر کس به طبیعت ظلم کند، طبیعت واکنش نشان داده و نسبت به آن گذشت نمی‌کند و بخشی از قهر و غضبی که از آن نام برده می‌شود، مربوط به برخورد نادرست با طبیعت است.
روحانی با تأکید بر اینکه باید شرایط مساعد را برای کشورمان مهیا سازیم، گفت: اگر چه در زمین کشاورزی و آب محدودیت داریم اما توانمندی فکری ایرانیان و علم و طراحی‌های جوانان عزیزمان، نامحدود است که با این توانمندی می‌توانیم آثار دو محدودیت قبلی را کاهش دهیم.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در دیدار وزیر و معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت توسعه جنگل‌ها در کشور، گفت: زراعت چوب از زراعت‌های مهم در کشور است که می‌تواند در برخی مناطق کشور مورد توجه قرار گیرد و درآمد حاصل از زراعت چوب برخی مواقع می‌تواند حتی از درآمد محصولات کشاورزی همچون برنج هم بیشتر باشد.
روحانی خاطرنشان کرد: زراعت چوب برای بخش های صنعت کاغذ و برخی صنایع دیگر مهم است، پس باید تلاش کنیم در زراعت چوب بیشتر فعال شویم.
روحانی ضمن برشمردن اهمیت گیاهان دارویی اظهارداشت: در بخش گیاهان دارویی نیز می‌توان با افزایش تولید هم به سلامت جامعه کمک کرد و هم با صادرات آن، درآمدزایی ایجاد نمود.
رئیس جمهور در ادامه، حفاظت از آب،  خاک، جنگل ها و مراتع  را از وظایف بسیار مهم دولت و مردم عنوان کرد و افزود: با از بین رفتن مراتع، خاک هم از بین می رود و نباید اجازه دهیم که با کشت نادرست و استفاده از سموم و کودهای غیر استاندارد و اضافه و حتی آب اضافه ، خاک از بین برود.
رئیس جمهوردر پایان از اقدامات و تلاش های وزیر، معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی و همه خدمتگزاران به مردم در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی قدردانی کرد.
در این دیدار وزیر و تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از شاخص‌های کلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دستاوردها و چالش‌هایی که در حوزه فعالیت خود با آن مواجه هستند، ارایه کردند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دوره دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری بی‌سابقه‌ای در حوزه آب، خاک و آبخیزداری انجام شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و بی‌تردید آثار و ثمرات بلندمدتی را برای کشورمان و مردم عزیز به دنبال خواهد داشت و در این مدت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از 1700 میلیارد تومان به بیش از 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار