کد خبر: ۷۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 10 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، سید حسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان شاهرود گفت: تحقق طرح‌های آبخیزداری در شاهرود برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور- اجرای سه طرح آبخیزداری در بخش بندهای سنگ و ملات در شهرستان شاهرود آغاز شده است شامل بندهای سنگ و ملات روستاهای میغان و ابرسج و بندهای سنگ، ملات، بند های خاکی، سر ریز سنگ و ملات روستای دهملا با حجم 12 هزار متر مکعب سنگ و ملات و 12 هزار متر مکعب بندهای خاکی با 3 میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود. 
محمد کرم محمدی، فرماندار شاهرود نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه با خشکسالی طویل مدت روبرو هستیم و از سوی دیگر شاهرود به منبع آب جاری نیز متصل نیست، اجرای طرحهای آبخیزداری تنها راه نجات ما در خروج از بحران کم آبی محسوب می شود.
علینقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای این طرح ها را جلوگیری و کنترل از سیلاب ها و پیشگیری از فرسایش خاک و کمک به ذخیره سازی آب قنات ها و چاه ها در پایین دست عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار