استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان گفت: محیط آموزشی باید شاد و با نشاط باشد و دانش‌آموزان باید با نشاط و سرحال باشند و نه کرخت و افسرده و افزود: علاوه بر آموزش‌های سنتی باید برای بهبود رفتار دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم.
کد خبر: ۷۰۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 12 January 2019
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان ،علیرضا آشناگر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: همه بر این باوریم که آموزش و پرورش وظیفه مهم تربیت نیروی انسانی جامعه را برعهده دارد و مدیران فعلی و آینده کشور هم خروجی این سیستم هستند و کارآمدی، انگیزه و مهارت افراد نتیجه سیستم آموزشی کشور و در راس آن آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان ساخت: توسعه پایدار در کشور بدون شک متکی به نوع تربیتی است که در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و افزود: اگر این سیستم درست کار کند خیالمان راحت است که کشور در مسیر توسعه قرار دارد و اگر با مشکل مواجه شد نمی‌توانیم به توسعه کشور امیدوار باشیم.
استاندار سمنان گفت: مهمترین کار آموزش و پرورش انتقال مفاهیم کلی برای فهم افراد نسبت به شناخت تمایزها و تفاوت‌هاست و اگر فردی در برخورد با تفاوت‌ها پرخاشگری می‌کند یا بالعکس گفتگو می‌کند، می‌اندیشد و متعادل است، همه نتیجه تربیتی است که در این نهاد دیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های سنتی باید رفتار دانش‌آموزان را هم رصد کرد، گفت: باید محیط آموزشی شاد باشد و دانش‌آموز خمود و افسرده نداشته باشیم و بدنبال نشاط و سرزندگی در آموزش و پرورش باشیم.
نماینده عالی دولت در استان ابراز داشت: اگر مشاهده شد سطح پرخاشگری دانش‌آموزان بالا رفت حتما نیاز به اصلاح و تجدید نظر داریم و ادامه داد: آموزه‌ها و آموزش‌های دینی می‌تواند به تحقق این امر کمک نماید.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری باید در ساخت و سازها نهایت همکاری را با آموزش و پرورش بعمل آورد، اما هیچ اقدامی بدون رعایت قانون پذیرفته و مورد قبول نیست.
آشناگر گفت: از ظرفیت‌های قانونی بودجه مثل فروش اموال مازاد باید استفاده شود و دستگاه‌ها نباید در این زمینه تنگ‌نظری به خرج دهند.
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش ضمن تشکر از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان به جهت کسب رتبه‌های برتر اظهار داشت: باید کارگروهی تشکیل شود تا به بررسی دقیق موضوعات و آسیب‌شناسی مشکلات بر پایه مناطق استان بپردازد و نتایج را برای ارائه راه‌کار و تصمیم‌گیری به شورای آموزش و پرورش استان منتقل نماید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار