سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مرمت خانه تاریخی حشمت اللشکر سرخه تا دو ماه آینده باید نهایی شود.
کد خبر: ۷۰۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 13 January 2019
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، «مهدی جمالی» عصر امروز و در دیدار با فرماندار، شهردار و موثران شهرستان سرخه تاکید کرد: این خانه تاریخی تا دو ماه آینده باید آماده بهره برداری باشد.
وی خواستار مشارکت فرمانداری و شهرداری در مرمت و نگهداری از آثار تاریخی شهرستان سرخه شد و گفت: سنگفرش محوطه بیرونی خانه حشمت اللشکر، مرمت فاز دوم این خانه با همکاری شهرداری سرخه در دستور کار است و باید زیرساختهای لازم برای جذب گردشگر در سرخه فراهم شود.
جمال با اشاره به اینکه  ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در روستاهای اطراف سرخه در دست مطالعه است، افزود: رونق صنایع دستی و حمایت از کارگاههای صنایع دستی نیز در دستور کار است.
فرماندار شهرستان سرخه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی­ها و جاذبه­های گردشگری شهرستان سرخه گفت: آبگرم، تلخاب، زایرسراها، امامزاده ها، مناطق بکر کویری و روستاهای شهرستان سرخه دارای قابلیت جذب گردشگر هستند.
«علی محمد مویدی زاده» با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار برای ساخت هتل در این شهرستان در دست اقدام است، افزود: صنعت گردشگری، زمینه ساز افزایش درآمدزایی در استان و شهرستان سرخه است.
وی خواستار توجه ویژه به روستای بیابانک شد و گفت: این روستا، پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد.
در این جلسه موضوع جانمایی برای ایجاد مجتمع گردشگری چند منظوره در شهرستان سرخه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
خانه حشمت اللشکر حدوداً در مرکز شهر سرخه واقع شده و متعلق به دوره قاجاراست. از آنجايي که اين بنا خصوصي و مالک اصلي آن حاج حشمت خان پيوندي (حاکم وقت منطقه ) بوده، به همين جهت به خانه حاج حشمت معروف شده است و اين بنا نماد معماري مناطق کويري است.
بادگیرهای دوقلوبرفراز این بنا با تزئیناتی ناب، از نمادهای شهر سرخه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار