کد خبر: ۷۰۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 13 January 2019
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی در جلسه برنامه ریزی توسعه بیمه پایه دام عشایری استان سمنان اظهار داشت: بیمه دام سبک یکی از اهداف برنامه توسعه استان سمنان در بخش دامپروری است و این مهم با اولویت دام سبک استان در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش ریسک بخش تولیدات دامی بر اساس استانداردهای دنیا افزود: امروز بیمه پایه می‌تواند به کاهش ریسک کمک کند بنابراین باید افزایش تعداد دام های بیمه شده در استان سمنان هدف گذاری شود و در این راه باید با برنامه ریزی دقیق فرهنگ بیمه در بهره برداران دامی استان سمنان نهادینه شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بر اثر حوادث غیر مترقبه گاهاً تعدادی دام تلف شدند تاکید کرد: بیمه دام ها ضرورت مهمی است که باید در بخش تولیدات دامی مدنظر قرار گیرد و در این راه باید راهکارهایی برای توسعه بیمه اندیشیده شده و از ابزارهای در اختیار نهادهای مرتبط با جهاد کشاورزی در این زمینه استفاده شود.
شاه حسینی با تاکید بر لزوم توسعه بیمه و ترویج و ترغیب دامداران برای همکاری در این زمینه عنوان کرد: امروز بیشترین دام سبک استان سمنان مربوط به بخش عشایر است بنابراین باید بحث توسعه بیمه دام های استان سمنان با اولویت مهم و تاثیرگذار عشایر این استان به صورت جدی پیگیری شود و مشکلات موجود در مسیر بیمه شدن دام های عشایری و دام روستائی در استان سمنان به سرعت رفع شود.
وی با تأکید بر اینکه بیمه پایه دام، شامل همه حوادثی است که دامداران در وقوع آن نقشی ندارد گفت: عواملی مانند سیل تگرگ سرما یخ زدگی صاعقه زلزله حوادث حمل و نقل و تصادفات جاده ای حین جابجایی دام ها شامل بیمه پایه دامی می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه با توجه به سرمایه گذاری بخش و ارزش دام خدمات بیمه ای ناچیز می باشد تصریح کرد: برای مثال از کل حق بیمه۶۱ هزار و۵۶۰ ریال یک رأس گوسفند بالغ مبلغ۱۲ هزارو ۳۱۲ ریال سهم بیمه گزار و مبلغ ۴۹ هزار۲۴۸ ریال سهم دولت می باشد یعنی دامدار با پرداخت۱۲ هزار و۳۱۲ ریال حق بیمه پایه برای هر رأس گوسفند بالغ در صورت وقوع خسارت۳ میلیون ۹۹۰ هزار ریال غرامت دریافت می کند.
وی با اشاره به تفاهم نامه سازمان امور عشایری و صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی کشور در راستای تسهیل بیمه گری دام عشایری سراسر کشور اضافه کرد: این تفاهم‌نامه بسیاری از مشکلات پیش روی بیمه دام های استان سمنان را برداشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار