کد خبر: ۷۰۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 13 January 2019
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، حسن صالحی در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: امروز بیش از ۱۵۰ کشور دنیا ماهی تیلاپیا را تولید می کنند و ایران نیز قصد دارد به جمع تولید کنندگان و صادرکنندگان این نوع آبزیان بپیوندد.
وی با اشاره به مهم ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا افزود: امروز کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی از عمده ترین تولید کنندگان ماهی تیلاپیا در دنیا به شمار می روند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا برای بهره برداران این محصول آبزی عنوان کرد: سرعت رشد و سازگاری با آبهای شور و کم کیفیت از جمله مزایای پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا محسوب می شود بنابراین پرورش این نوع از آبزیان در نقاط کویری کشور که با مشکل کمبود و کیفیت پایین آب مواجه اند بسیار با صرفه است.
صالحی با اشاره به اینکه کمبود آن در نقاط کویری کشور سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است تصریح کرد: از این رو می‌توان با توسعه مراکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا با استفاده از آب مصرفی کشاورزی در نقاط کویری برای بهره برداران بخش کشاورزی در این مناطق صرفه اقتصادی ایجاد و آنان را به ماندگاری در مناطق کویری ترغیب کرد.
وی به کاهش تولید پسته در کشور به ویژه استان کرمان در سال زراعی گذشته اشاره و تصریح کرد: راه اندازی مراکز تکثیر و پرورش ماهی‌هایی نظیر ماهی تیلاپیا می‌تواند برای کشاورزان مناطق صرفه اقتصادی ایجاد کرده و به اقتصاد کشاورزی کشور کمک کند.
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به سیاست این سازمان در راستای توسعه مراکز تکثیر ماهی تیلاپیا در مناطق کویری کشور بیان کرد: صرفه اقتصادی ماهی تیلاپیا نسبت به انواع گوشت قرمز و سفید دیگر موجود در بازار زمینه را برای سرمایه گذاری تولید این نوع آبزی فراهم کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار