به گزارش تابناک سمنان ، کارآفرین روستای طرود شهرستان شاهرود با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد و گشایش اقامتگاه بوم‌گردی، نگینی را دل کویر برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۰۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 13 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، بوم‌گردی و حضور گردشگران خارجی و داخلی منجر شده  تا خانه‌های روستایی در دل کویر استان سمنان مأمنی برای مسافرانی باشند که می‌خواهند از طبیعت بکر خدادادی بهره‌مند شوند.اقامتگاه‌های بوم گردی علاوه بر گسترش فرهنگ بومی هر منطقه ، کمک‌خرجی را برای روستائیان زحمتکش برجای گذاشته است.
 منطقه کویری طرود شهرستان  شاهرود بزرگ‌ترین نخلستان شمال شرق کشور را در خود اختصاص داده است.
 پیشه مردم این منطقه دامداری ازجمله پرورش شتر و گوسفند و کشاورزی و پرورش خرما است.
کارآفرین روستای طرود این بار برخلاف حرف و مشاغل موجود در روستا توانسته با مراجعه به کمیته امداد شهرستان شاهرود و دریافت مشاوره شغلی و تسهیلات  ۲۰ میلیون تومانی اشتغال‌زایی اقامتگاه بوم گردی روستای طرود رابه روی گردشگران بگشاید.
وی که اکنون  علاوه بر درآمد ماحصل از  اجاره اقامتگاه راهنمای گردشگران برای آشنایی و جاذبه‌های گردشگری این روستا شده از درآمد مطلوب برای ما می‌گوید.
کارآفرین روستای طرود با اشاره به اینکه این روستا مهد تصویربرداری کویری برای عکاسان است بیان کرد: سالانه تعداد زیادی از گردشگران و عکاسان برای تصویربرداری از رمل‌های شنی، گله‌های شترها، نخل‌های خرما، خانه‌های سنتی ، کویر به اینجا سفر می‌کنند.
این جوان خوش‌ذوق که پسرعمویش معلم است در کنار او توانسته  راهنمای گردشگر مسافران شود تا بتوانند میزبان تعداد بیشتری از مهمانان داخلی و خارجی باشند.
روستای طرود در ۱۲۱ کیلومتر در سمت جنوب شاهرود و در مسیر شاهرود-اصفهان در میان ریگزارهای انبوه، گیاهان طاق و همچنین رمل‌های شنی قرار دارد.
در کتاب‌های مستند  قدیمی  از طرود به‌عنوان بندرگاه  نام‌برده می‌شده و در مسیر اصلی جاده ابریشم قرار داشته که به خور و جندق منتهی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار