مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزایش سرانه تحصیلی دانش‌آموزان استان سمنان را خواستار شد.
کد خبر: ۷۰۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 19 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، محمد دستورانی در نشست بررسی وضعیت سیستم‌ های گرمایشی مدارس شهرستان ‌های شاهرود و میامی که با حضور نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ضرورت افزایش سرانه دانش آموزان استان سمنان اظهار داشت: باید پراکندگی جغرافیایی در اختصاص سرانه به دانش آموزان مدارس کشور لحاظ شود.وی با بیان اینکه استان سمنان ششمین استان پهناور کشور بوده و پراکندگی جمعیت دانش آموزی در آن بسیار بالا است خاطر نشان کرد: بنابراین اختصاص سرانه تحصیلی به دانش‌آموزان استان بدون توجه به وسعت بالای این استان و تراکم پایین جمعیت دانش آموزی آن کفایت هزینه ‌های تعلیم و تربیت را در این استان نمی‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برخی کلاس‌های درس در استان سمنان تنها با یک دانش آموز فعال است تأکید کرد: تراکم پایین جمعیت دانش آموزی استان سمنان سبب شده تا اداره کردن آموزش و پرورش در این استان «گران» باشد و این مهم باید در سرانه تحصیلی دانش آموزان دیده شود.
دستورانی با اشاره به دیگر خواسته‌ های جامعه فرهنگیان استان سمنان از مسؤولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان یکی از ضروریاتی است که باید در استان سمنان توجه ویژه‌ای به آن شود.
وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان استان سمنان از محل بودجه امسال تأکید کرد و توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در بودجه سال آینده کشور را خواستار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت آموزش و پرورش این استان و جایگاه آن در کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در مجموع شاخص ‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است.
دستورانی با بیان اینکه استان سمنان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه نرخ باسوادی بوده و بیشترین تعداد افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور را دارد عنوان کرد: ضریب پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان 99/8 درصد است و بر این اساس می ‌توان گفت که مبادی بی ‌سوادی در استان سمنان تقریباً مسدود شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار