مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، نظام آموزشی پژوهش محور را نیاز امروز جامعه ایران دانست و گفت: این مهم در راستای پرورش نسلی پرسش¬گر و خلاق حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۰۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 19 January 2019
به گزارش  تابناک سمنان ،حجت ‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جمع دانش آموزان دبیرستانی شاهرود با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه پژوهش در مدارس و مجموعه آموزش ‌و پرورش، بیان کرد: باید نسل نو و جوان، پرسش گر تربیت شود تا شاهد تقویت کنجکاوی و خلاقیت در درون دانش­آموزان باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: علم، محصول تدبیر، تفکر و تعقل محسوب می‌ شود و اگر کسی می ‌خواهد موفق باشد باید تدبر در کارهایش را سرلوحه علم جویی قرار دهد، کاری که امروز دانش آموزان انجام می ‌دهند، دنبال کردن علم است اما تعقل در آن کمتر دیده می ‌شود.
شکری بیان کرد: نکته ‌ای که در نظام آموزشی ما کمتر دیده می ‌شود، مقوله پرسش ­گری، کنکاش و تعقل است و ما امروز شاهد هستیم که شاید در یک کلاس، یک تا دو نفر پرسش گر باشند درحالی‌که باید نسل نو و جوان جامعه، روحیه پرسش گری داشته باشد چراکه کنجکاوی نشان ‌دهنده ذهن باز است.
وی در ادامه گفت: حس کنجکاوی انسان در کودکی شکل می ‌گیرد اما هرچه سن بالاتر می ‌رود این حس کمرنگ می ‌شود چراکه نظام آموزشی این حس را در ما پرورش نمی ‌دهد لذا نظام آموزشی ما باید به این سمت برود.کسی کنجکاو است که شجاعت داشته باشد انسان ترسو سؤال نمی کند لذا باید در مباحث علمی نترس بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار