کد خبر: ۷۵۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 22 June 2019
شبکه فیبرنوری در ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی سمنان اجرا می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح فیبر نوری با هدف توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی در ۳۲۰ کیلومتر از راه های روستایی استان در دست اجرا است.

سید مسعود میررضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح مهم ارتباطی با برنامه ریزی داره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تا پایان سال ۹۸ اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه جوامع محلی و روستایی بدون توجه به زیرساخت ها امکانپذیر نیست و باید روستاهای استان برای تثبیت و افزایش جمعیت به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: در سال ۹۸ برای اتصال دست کم ۱۱۰ روستای استان سمنان به پهن باند هماهنگی های لازم انجام شد که با تلاش مسئولان و کارکنان این اداره کل به زودی این طرح در گام عملیاتی قرار می گیرد.

میررضایی اضافه کرد: بسیاری از اهالی روستاهای استان سمنان با وجود برخورداری از شغل های مناسب در زمینه صنایع دستی، تولید فرآوده های لبنی و کشاورزی، اما در بازار فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند که رفع مشکلات زیرساختی در حوزه اینترنت می تواند به رونق کسب و کار این افراد کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در سال های گذشته به معنی واقعی برای توسعه زیرساختی حوزه ارتباطات استان سمنان تلاش کرده است، بیش از ۲۸۰ روستای در زمان حاضر به اینترنت پرسرعت متصل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: یکی از چالش های اساسی در بیشتر روستاهای استان سمنان مهاجرت است که با رفع مشکلات زیرساختی و رونق کسب و کار می توان برای تثبیت جمعیت در این مناطق امیدوار بود.

شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش ۱۰۰ درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش ۸۰ درصدی تلفن همراه هستند.

۳۷۰ هزار مشترک تلفن ثابت، و ۱۱۷ سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۰ دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار