مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بیش از 100 موقوفه استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در موقوفات استان سمنان شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 24 June 2019
آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بیش از 100 موقوفه سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: با توجه به رویکرد این اداره کل در خصوص افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات، نسبت به شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات استان اقدام شده و تاکنون بیش از 100 موقعیت شناسایی ‌شده است.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات در استان سمنان دارای کاربری کشاورزی بوده و به منظور افزایش شاخص بهره‌وری در این موقوفات، مطالعات زیادی طی یکی دو سال اخیر انجام‌ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه به اقلیم جغرافیایی و تنوع آب و هوایی در استان و وقوع این موقوفات در نقاط مختلف استان، الگوی مناسب کشت در محل وقوع موقوفات بررسی و طرح‌هایی پیش‌بینی‌ شده و آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران است.

واحدی همچنین از مطالعات انجام‌شده در حوزه دام‌پروری با استفاده از ظرفیت‌های موجود در موقوفات اشاره و عنوان کرد: در برخی از نقاط استان سمنان با توجه به فراهم بودن برخی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در موقوفات، طرح‌هایی برای پرورش دام و حتی طیور پیش‌بینی‌ شده که در حال انجام مراحل اداری و توافق با سرمایه‌گذاران هستیم.

وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در خصوص پرورش ماهی‌های تزئینی و ایجاد واحد گلخانه‌ای در موقوفات استان سمنان با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در راستای استفاده از توان نیروهای متخصص و علاقه‌مند به برخی از رشته‌ها در کشاورزی و دامداری و به‌منظور حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان همچون گذشته آمادگی داریم از افرادی که طرح‌های دانش‌بنیان ارائه کنند، مشارکت کنیم و به این طریق از آنها حمایت کرده و زمینه اجرای طرح‌های آنها را با استفاده از ظرفیت‌های موقوفات فراهم سازیم.

واحدی با اشاره به برنامه‌هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان دارد، تصریح کرد: تلاش داریم با استفاده از فناوری‌های نوین و طرح‌های دانش‌بنیان به افزایش بهره‌وری در این موقوفات دست‌ یافته و با افزایش درآمدهای موقوفات و با اجرای نیات این موقوفات، تعداد بیشتری از افراد در جامعه از برکات این موقوفات برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: با احیای برخی از موقوفات که در گذر زمان از حیز انتفاع خارج شده‌اند و یا افزایش شاخص بهره‌وری حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها برکات زیادی برای جامعه هدفی که از نیت موقوفه بهره‌مند می‌شوند، داشته و علاوه بر آن افرادی که به‌واسطه سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها زمینه اجرای نیت واقف را فراهم کرده‌اند، در ثواب این کار خیر با واقف خیراندیش شریک خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار