محمدرضا اعوانی ، در همایش نکوداشت روز دهیاری‌ها در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی یکی از چالش‌های اساسی مدیریت روستاها است که مسئولان برای رفع این چالش اقدام کنند.
کد خبر: ۷۶۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 09 July 2019
محمدرضا اعوانی، در همایش نکوداشت روز دهیاری‌ها در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی یکی از چالش‌های اساسی مدیریت روستاها است که مسئولان برای رفع این چالش اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: کاهش تصدی گری دولت با افزایش اعطای اختیار به دهیاری‌ها محقق می‌شود و در چارچوب قانون مسئولان برای اجرای این طرح اقدام کنند.
نماینده دهیاران استان سمنان ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه طرح با قید فوریت برای توسعه و عمران روز افزون روستاها برای افزایش اختیار به دهیاری‌ها اقدام کنند.
اعوانی اضافه کرد: در سال ۸۹ دهیاری‌ها به عنوان دستگاه‌های اجرایی شناخته می‌شدند که این رویکرد در تنظیم بودجه در سال‌های گذشته حذف شده و مسئولان برای بازگرداندن این رویه دوباره اقدام کنند.
وی اضافه کرد: توسعه روستاهای استان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است و نماینده دهیاران سمنان به عنوان عضو ناظر در شورای برنامه ریزی استان شرکت کنند.
نماینده دهیاران استان سمنان گفت: توسعه استان سمنان با اعطای اختیار بیشتر به دهیاری‌ها محقق می‌شود و مسئولان برای اجرا و اتخاذ این راهبرد تلاش کنند.
استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.
در این آئین سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار