مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: بانک اطلاعاتی زیرساخت‌های ارتباطی ۵۸۹ روستای سمنان به منظور خدمت‌دهی هدفمند و افزایش رضایتمندی اهالی از شانزدهم تیر ۹۸ آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 09 July 2019
سید مسعود میررضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فقدان بانک اطلاعاتی در بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی همواره یکی از چالش‌های اساسی در ارائه خدمات به هموطنان بوده که بر اساس زمان بندی‌های انجام شده این طرح در استان اجرا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اسلامی نسبت به فقدان ظرفیت‌های ارتباطی در برخی از روستاهای کشور گلایه داشتند که برای رفع این چالش، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تهیه بانک اطلاعاتی جامع در این بخش را داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: این طرح از یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸ آغاز شد و به مدت یکماه ادامه دارد و در مرحله اول بانک اطلاعاتی ۱۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه می‌شود.
تهیه اطلاعات از زیرساخت ارتباطی ۵۸۹ روستای سمنان آغاز شد
وی اضافه کرد: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در برخی از دهیارهای استان سمنان با وجود فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی برخی افراد از شرایط بد آن تن‌دهی تلفن همراه و دیگر موارد ارتباطی گلایه دارند که با جمع‌آوری این بانک اطلاعاتی ارائه خدمات به اهالی روستاها هدفمند می‌شود.
میررضایی گفت: اجرای این طرح در قالب پنج گروه و هر گروه متشکل از ۱۰ نفر است که به صورت همزمان این افراد برای تهیه بانک اطلاعاتی اقدام می‌کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: بیشتر مشکلات ارتباطی و زیرساختی در بخش اینترنت شرق استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی است که با تهیه این بانک اطلاعاتی برای رفع چالش زیرساختی برای رفع چالش‌های از این دست اقدام می‌شود.
شهرها، جاده‌های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش ۱۰۰ درصدی و جاده‌های فرعی نیز دارای پوشش ۸۰ درصدی تلفن همراه هستند.
۳۷۰ هزار مشترک تلفن ثابت، و ۱۱۷ سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۰ دفتر آی. سی. تیدر مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار