کد خبر: ۷۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 13 July 2019

سمنان-  دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: 9 درصد معتادان به انواع مواد مخدر در استان را بانوان تشكيل مي دهند.

دبير شوراي مبارزه با موادمخدر سمنان: 9 درصد معتادان زن هستند

محمد حسين همتي عصر دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: يك اردوگاه ترك اعتياد ويژه بانوان در شهرستان شاهرود فعال است كه اكنون 15 تا 20 نفر در اين مركز براي ترك اعتياد حضور دارند.
وي خاطرنشان كرد: راه اندازي اردوگاه هاي ترك اعتياد ويژه بانوان با توجه به جمعيت بسيار كم اين افراد نسبت به مردان در استان سمنان چندان صرفه اقتصادي ندارد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: اكنون 12 اردوگاه ترك اعتياد در نقاط مختلف استان براي مردان فعال است و اين اردوگاه ها براي پذيرش معتادان به منظور ترك مصرف مواد مخدر و بازگشت دوباره به جامعه آمادگي دارد.
همتي تصريح كرد: آمار اعتياد در بين بانوان استان سمنان رو به افزايش نيست، اما متوسط آمار بانوان معتاد در استان به صورت تقريبي به ميزان متوسط آمار كشوري است.
وي خاطرنشان كرد: عواملي متعددي در شيوع اعتياد در بين جوانان و بانوان نقش دارد كه درگيري و اختلاف نظر با والدين، فقدان نشاط اجتماعي و اميد به آينده و همچنين مشكلات اقتصادي و فقر از جمله عوامل در شيوع اين پديده شوم است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: حل مساله اعتياد در جامعه از عوامل متعددي تاثير مي پذيرد و در اين مسير، رفع مشكلات معيشتي، افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده مي تواند براي جلوگيري از گرايش جوانان به سمت مواد مخدر موثر واقع شود.
به گزارش ايرنا، در سال 97 بيش از 65 گروه عوامل تهيه، توليد و توزيع مواد مخدر در استان سمنان متلاشي شد و از ابتداي فروردين امسال تاكنون 665 طرح براي پاكسازي مناطق مختلف استان از مواد مخدر اجرا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار