دبیر کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر سمنان:
کد خبر: ۷۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 13 July 2019

سمنان- ایرنا- دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: دانش آموزان با استعمال قلیان و سیگار به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.

سیگار و قلیان مقدمه اعتیاد دانش‌آموزان است

مجتبی رجب پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه متوسط سن آغاز مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان ۱۴ و ۱۵ سال است، خاطر نشان کرد: سن اعتیاد به مواد مخدر در سال های گذشته در بین دانش آموزان دختر و پسر رو به کاهش بوده که ادامه این روند می تواند به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور دامن بزند.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: بیشترین مواد مخدر مورد استفاده در بین دانشجویان کشور گروه خانواده حشیش مانند گُل و ماری جوانا است.

رجب پور تصریح کرد: بر اساس پژوهش ها، نسبت به سال ۱۳۹۰ گرایش دانشجویان پسر به مواد مخدر به طور تقریبی ۲ برابر شده و گرایش دختران به مواد مخدر هم نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

فعالیت ۱۲۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در سمنان

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۱۲۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال است که از این تعداد ۱۱ مرکز زیر نظارت اداره کل بهزیستی سمنان خدمات ارایه می دهد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ دست کم ۲۲ هزار نفر برای دریافت خدمات درمان اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی به مراکز ترک اعتیاد استان سمنان مراجعه کردند.

رجب پور افزود: از تعداد ۲۲ هزار نفر که به مراکز درمانی ترک اعتیاد استان سمنان مراجعه کردند سه هزار نفر به صورت درمان اقامتی پذیرش شدند.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: یک مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در شاهرود فعال است و به طور تقریبی ۸.۵ درصد از کل معتادان استان را بانوان تشکیل می دهند.

سال ۹۷ بیش از هشت تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف شد، بهار ۹۸ نیز چهار تن و ۶۲۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۷۷۱ نفر شامل حامل، نگهدارنده و توزیع‌کننده در استان دستگیر شدند که از این مجموع ۲۳۴ نفر خرده‌فروش مواد مخدر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار