حمایت از تولید؛ اولویت مدیران سمنان
استاندار سمنان گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حمایت از بخش تولید و رفع مشکلات آنها به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 14 July 2019

مالیات بر ارزش‌افزوده نیازمند اصلاح

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان اظهار کرد: در جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران در خاک‌ریز خط مقدم قرار دارند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز کشور به دلیل تشدید فشارهای دشمن و تحریم‌های اعمال‌شده، شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای بوده و دشمن بسیار امیدوار است تا بتواند این بخش را از کار بیندازد؛ دو هدف امنیت و اقتصاد از مؤلفه‌ها و اولویت‌های حاکمیت و دولت است.

استاندار سمنان افزود: امنیت پایدار در کشور است که بخشی از فشارهایی که در قالب تحریم به کشور وارد می‌شود، به دلیل همین اقتدار و امنیت کشور است تا بتوانند به آن لطمه وارد سازند.

آشناگر گفت: بحث اقتصاد برخلاف امنیت که از نقاط قوت ما محسوب می‌شود، یکی از نقاط ضعف موجود ما است و دشمن فکر می‌کند با ایجاد مضایق مختلف برای بخش صنعت، می‌تواند این بخش را فلج کرده و مردم را به‌واسطه تنگناها در مقابل دولت و نظام قرار دهد.

اولویت همه امروز تقویت اقتصاد باشد

آشناگر گفت: اولویت همه ما امروز باید تقویت اقتصاد باشد که امروز بخش عمده این مهم به دوش صنعتگران، تولیدکنندگان و معدنکاران است؛ دولت با توجه به محدودیت‌های منابع درآمدی و با توجه به فشارهای واردشده از سوی دشمنان، تمام توان خود را برای فعال نگاه داشتن تولید و صنعت، بسیج کرده است.

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه با تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان و حمایت دولت، اشتغال همچنان فعال بوده و صنعت نیز با تمام توان در حال تولید است و شاهد کاهش تولید در بخش صنعت نبوده‌ایم.

استاندار سمنان ادامه داد: ما در استان سمنان نیز همسوی با سیاست‌های نظام دنبال تأمین امنیت برای توسعه همه‌جانبه ازجمله توسعه صنعتی و معدنی در استان هستیم؛ بالغ‌بر 168 جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برای رفع مشکلات شما صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شده است.

آشناگر بیان کرد: در این 168 جلسه برگزار شده، سه هزار و 250 میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی‌شده که تاکنون بالغ‌بر یک هزار و 180 میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به صنایع استان و تأمین نقدینگی واحدها پرداخت شده که تأثیر به سزایی در حفظ اشتغال ما داشته است.

وی تصریح کرد: بازدید از کارخانجات استان یکی دیگر از مواردی است که مستمراً در استان در حال انجام است و مسئولان پس از بازدید میدانی از واحدها، در جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به رفع این مشکلات می‌پردازند.

مالیات بر ارزش‌افزوده؛ از منابع درآمدی دولت

استاندار سمنان افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز در حمایت از بخش تولید و رفع مشکلات آنها، به‌صورت مستمر در استان در حال برگزاری است؛ مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از منابع درآمدی دولت است که نیاز به کارشناسی مجدد، اصلاح و واکاوی دارد تا اخذ ارزش‌افزوده به یک مکانیسم درست تبدیل شود.

آشناگر ادامه داد: جرائمی که بر مالیات‌های مختلف تعیین می‌شود، در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در حال مطرح شدن و بررسی است و غالباً نیز بخشودگی‌های بسیار مطلوب و همچنین تقسیط جرائم برای واحدها انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر، می‌توان گفت فعالیت هیچ واحد صنعتی در استان به دلیل بدهی به تأمین اجتماعی غیرفعال نشده است؛ نبود ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه، همچنان یکی از معضلات امروز بخش تولید است که باید یک ارتباط متقابل و دوسویه در این بین ایجاد شود، چرا واحدهای تحقیق و توسعه، تقویت و ارتقای صنعت در استان را به همراه خواهد داشت.

گره‌گشایی از مشکلات صنایع

استاندار سمنان ادامه داد: در اتاق مسأله با حضور واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و اساتید دانشگاهی، طرح مشکل و مسأله خواهد شد و برای گره‌گشایی از مشکلات و ارائه راهکار مناسب برای توسعه صنعت در استان، اقدامات لازم انجام می‌شود.

آشناگر افزود: 24 شهرک و ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد، توقع داریم تا وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای تقویت این واحدها بیشتر تلاش کند؛ سال گذشته 60 میلیارد تومان برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یافت که نیاز است تا مجموعه شرکت‌های صنعتی کشور برای کمک به این بخش، تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: نرخ مهاجرت به استان بالاست و تغییرات نرخ بیکاری در استان نیز به دلیل تغییرات در جمعیت فعال و جویای کاری است که به استان وارد می‌شوند. کم‌آبی یکی دیگر از مشکلات واحدهای صنعتی استان است که باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم و خام فروشی در معادن استان نیز ناشی از این کمبود است.

استاندار سمنان افزود: با پیگیری‌های رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس، مصوبه انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی انجام‌شده که امیدواریم با تحقق این مهم، مشکل کم‌آبی استان برطرف شده و شاهد توسعه بیش از پیش صنعت استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار