مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه با تزریق پول هیچ‌گاه فقر ریشه‌کن نمی‌شود، گفت: افزایش یارانه‌ها انگیزه کار را در بین مددجویان خواهد کُشت.
کد خبر: ۸۰۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 25 November 2019

افزایش یارانه‌ انگیزه کار را می‌کُشد/ ایجاد زنجیره تولید درکالپوش

به گزارش تابناک سمنان: محسن مسعودیان راد صبح دوشنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان سمنان که با حضور معاون اجرایی اشتغال کمیته امداد کشور به میزبانی کمیته امداد سمنان برگزار شد، بابیان اینکه تزریق پول کمکی به رفع مشکل فقر نمی‌کند، ابراز کرد: برای ریشه‌کنی فقر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در همه جهات هستیم.

وی بابیان اینکه تزریق پول باید هدفمند و منجر به توانمندی شود، افزود:  متأسفانه افزایش یارانه‌ها انگیزه کار را از بین می‌برد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: مسئله اشتغال تنها نمی‌تواند توانمندی را رقم بزند بلکه نیاز به همکاری همه حوزه‌های فرهنگی، حمایت و مشارکت این نهاد است.

مسعودیان راد در بیان مثالی از ایجاد اشتغال منطقه‌ای با توجه به ظرفیت‌های نواحی مختلف استان سمنان، تأکید داشت: در حسین‌آباد کالپوش میامی زنجیره شغلی تولید کفش ایجادشده چراکه بسیاری از مردم این روستا در شهرهای بزرگ مانند تهران در کار کفش هستند و تجربیات خوبی در این زمینه‌دارند.

وی بابیان اینکه حوزه اشتغال به همه حوزه‌ها متصل، مردمی و فراگیر تعریف‌شده است، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت خیران در کانون خیران اشتغال به‌عنوان یک گام مهم در راستای تسهیل‌گری شرایط برای اشتغال‌زایی بین مددجویان کمیته امداد خوشبختانه با اهتمام جمعی تعریف و تبیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در خاتمه تأکید داشت: برای تسهیل ضمانت‌نامه‌های بانکی مددجویان در مقوله تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق ضمانت شکل می‌گیرد که این اقدام نیز می‌تواند گام مثبتی در راستای حمایت از اشتغال مددجویان و نیازمندان باشد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار