حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه فتنه علیه اسلام در طول تاریخ ادامه داشته است، گفت: مردم با سیر شکل‌گیری فتنه‌ها در طول تاریخ اسلام آشنا شوند.
کد خبر: ۸۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 29 December 2019

نتیجه تصویری برای حجت‌الاسلام علی شکری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح یکشنبه در نشست ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی سمنان ضمن بیان اینکه امروز ایران اسلامی و جهان تشیع در شرایط خاصی قرار دارد، بیان کرد: باید تمام امکانات و ظرفیت‌های نیروهای انقلابی و جوانان بکار گرفته شود تا بتوانیم به نحو احسن و آن‌طور که درشان حضرت فاطمه (س) است، مناسبت‌های ایام فاطمیه را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: امروز می‌توان سیر شکل‌گیری فتنه‌ها از زمان پیامبر (ص) و علی (ع) را بازگو کرد تا مردم با آن‌ها آشنا شوند از سوی دیگر بیان این مسائل به هوشیاری مردم و بصیرت افزایی منجر می‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره آن سخنانی را بیان کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه مسائلی چون به‌اندازه و صحیح عزاداری کردن درواقع نقشه راه جامعه دینی است، و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، افزود: عزاداری‌ها الگوی خوبی برای ترویج مسائل دینی هستند لذا باید به محتوای عزاداری، مداحی، سخنرانی و … دقت نظر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه فتنه‌ها از صدر اسلام تاکنون بوده‌اند، ابراز کرد: در طول تاریخ فتنه‌های گوناگون با شکل‌های مختلف در مقابل مسلمانان قرارگرفته و امروز هم با فتنه‌های پرشماری روبرو هستیم لذا باید حقانیت شیعه، امامان معصوم و در روزگار کنونی نظام اسلامی و ولایت‌فقیه از طریق عزاداری فاطمیه متبلور شود.

شکری با اشاره به نقش بقاع متبرکه، امامزاده‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و … در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، بیان کرد: اگر از ظرفیت این شاخص‌ها به‌خوبی استفاده نکنیم، راه سوءاستفاده فتنه و فتنه گران را باز گذاشته‌ایم لذا باید مراقب عزاداری‌ها بود و رسالت فعالان فرهنگی این است که حد و شأن ولایت و کوثر ولایت را رعایت کنیم.

شکری ادامه داد: نیازمند این هستیم که با نسل نو با ادبیات خودشان صحبت کنیم لذا باید خطبا و مداحان ما توجه داشته باشند که ارتباط با جوانان دارای اهمیت است لذا باید آغوشمان را برای نوجوانان و حتی کودکان بازکنیم، امروز متأسفانه برخی تنگ‌نظری‌ها عرصه را تنگ کرده و لذا باید افق دیدمان را بازکنیم و نگرش بازتری داشته باشیم تا بتوانیم پذیرای نسل جوان باشیم حال‌آنکه اگر همان سبک قدیمی را داشته باشیم قطعاً موفق نخواهیم شد.

وی  در پایان سخنان خود به شرایط کنونی کشور و انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و بیان داشت: رابطه بین مردم و مسئولان را باید ترمیم کرد تا حضور در انتخابات پرشور باشد لذا از این منظر باید از فرصت‌هایی چون دهه فجر، فاطمیه و ۹ دی و … استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار