علینقی حیدریان:
به گزارش تابناک سمنان: علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی سمنان از توزیع نیم میلیون نهال در سطح استان خبر داد و گفت: در شش‌ماهه دوم سال جاری مجموعاً ۸۸۰ هزار نهال غرس می‌شود.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 02 March 2020

نتیجه تصویری برای علینقی حیدریان

علینقی حیدریان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال از دو نهالستان شهید عموزاده سمنان و چغولگیر شاهرود در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری توزیع می‌شود، ابراز کرد: هدف از عملیات نهال‌کاری، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم و جوامع محلی است.

وی بابیان اینکه این نهال‌ها در دو هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی انجام شد، ابراز داشت: «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری است.

علینقی حیدریان افزود: عملیات نهال‌کاری در سطح استان سمنان از ۱۴ آذرماه سال جاری با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» شروع و تا پایان هفته منابع طبیعی با غرس حدود ۳۸۰ هزار نهال جنگلی و بیابانی، مجموعاً میزان نهال‌های غرس شده در سطح استان در نیمه دوم سال جاری به ۸۸۰ هزار اصله می‌رسد.

حیدریان بابیان اینکه بیش از ۹ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در سطح استان سمنان وجود دارد، گفت: سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی استان مشمول سند تک‌برگی یا همان کاداستر شده‌اند همچنین ۱.۴ میلیون هکتار عرصه تحت تأثیر فرسایش بادی در استان وجود دارد که ۶۴۰ هزار هکتار آن کانون‌های بحرانی فرسایش بادی محسوب می‌شوند و در طول سال عملیات ویژه‌ای در آن‌ها بر اساس اعتبارات ابلاغی انجام می‌شود که ازجمله آن‌ها کاشت درخت و نهال را می‌توان نام برد.

وی افزود: ۵.۶ میلیون هکتار اراضی استان سمنان حوزه آبخیزداری است و حدود دو میلیون هکتار اراضی نیز مناطق سیل‌خیز محسوب می‌شود که منابع طبیعی اقدامات مرتبط با آبخیزداری را در ۶۳ حوزه آبخیز با مساحت ۷۳۲ هزار هکتار انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در ادامه گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان ۱۳ طرح افتتاح خواهد شد که سهم بخش آبخیزداری ۱۰ طرح و سهم بیابان‌زدایی سه طرح بااعتبار کلی ۱۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان است.

حیدریان بابیان اینکه سهم استان سمنان از اعتبارات آبخیزداری در سال ۹۸ بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: ابراز کرد: عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری در ۲۴ حوزه برنامه‌ریزی‌شده، از هفته دولت امسال آغاز و به پایان رسیده است.

وی بابیان اینکه عملیات بیولوژیک شامل جنگل‌کاری در سطح ۱۶۸ هکتار، بیابان‌زدایی در سطح دو هزار و ۲۵۰ هکتار و پروژه‌های کپه کاری، بذر پاشی و بذر کاری در سطح دو هزار و ۳۵۶ هکتار اجرا شده است، تاکید کرد: عملیات کپه کاری، بذر پاشی و بذر کاری در ۳۳ سامانه عرفی مراتع در سطح به مساحت دو هزار و ۳۵۶ هکتار، نهال‌کاری مثمر و غیر مثمر به مساحت ۱۶۸ هکتار در سال جاری از محل صندوق توسعه انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار