رئیس پلیس فتا استان سمنان:
سرهنگ حسین صادقی گفت: مرد سمنانی که در اینستاگرام به فروش مواد ضدعفونی‌کننده فاقد مجوز می‌پرداخت دستگیر شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 05 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، صفحه‌ای را در شبکه‌اجتماعی غیربومی اینستاگرام شناسایی کرد که به فروش محصولات ضدعفونی کننده غیربهداشتی با قیمتی غیرواقعی اقدام می‌کرد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام‌قضائی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی این مجرم سایبری پی بردند این صفحه با ۱۱ هزار و ۵۰۰ عضو در حال تبلیغ و فروش محصولات ضدعفونی کننده است.

سرهنگ صادقی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیرصفحه را شناسایی و دستگیر کردند و این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

او بیان داشت: این مرد با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و درخصوص مطالب منتشره در صفحه شخصی خود اعتراف کرد که برای تبلیغ و فروش این محصولات از بستر فضای مجازی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تاکید کرد: در این پرونده بیش از ۱۱ هزار فقره انواع ژل ضدعفونی کننده کشف شد که با بررسی آن مشخص شد این محصولات غیربهداشتی و فاقد سیب سلامت و مجوز‌های لازم بوده است.

سرهنگ صادقی به شهروندان هشدار داد: در دوران شیوع کرونا مشاهده شده که فروشگاه‌های جعلی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی با ادعای فروش اقلام بهداشتی با قیمت‌های پایین‌تر از بازار، به دنبال جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری هستند، شهروندان به هیچ عنوان به این فروشگاه‌ها اعتماد نکنند و محصولات خود را از طریق داروخانه‌های مجاز تهیه کنند.

او به مردم توصیه کرد: هرگز فریب اینگونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و کلیه اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را تنها از طریق رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار