وزیر بهداشت:
نمکی گفت: من بارها گفته بودم که ممکن است در دقایق آخر از ویروس کرونا گل بخوریم و ضربه فنی شویم.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 07 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید نمکی، وزیر بهداشت اظهار کرد: مرحله اول بیماری را توانستیم با همه مشکلات توانستیم و با کمک همه دستگاه‌ها، مردم و کادر درمانی مدیریت کنیم.

نمکی درباره اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور، گفت: من گفته بودم که ممکن است در دقایق آخر از ویروس کرونا گل بخوریم و ضربه فنی شویم؛ بار‌ها گفته بودم که عادی‌انگاری کرونا ممکن است ما را دچار مشکل کند.

سفر‌ها، حامل بمب ویروس

او ادامه داد: سفر‌ها باعث حمل بمب ویروس می‌شد. متأسفانه کودک ۱۰ ساله‌ای در سفر به قشم از دنیا رفت و خانواده‌اش بدون او از سفر بازگشتند.

کرونا یکی از خطرناکترین و ناشناخته‌ترین ویروس‌هاست

وزیر بهداشت تأکید کرد: کرونا و ماسک را جدی بگیرید؛ این ویروس هنوز یکی از خطرناکترین و ناشناخته‌ترین ویروس‌هاست. ماسک تا ۸۰ درصد می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

نمکی اظهار کرد: از کسبه می‌خواهم پروتکل‌ها را جدی بگیرند؛ من باز هم امیدوارم که بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: در مرحله اول بیماری در کنار تمام تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی توانستیم مرگ‌های ناشی از این بیماری را به حدود ۳۰ نفر برسانیم. حتی در مسیر رسیدن به آمار تک رقمی بودیم.

او ادامه داد: با تمام فشار‌های زیادی که به ما برای بازگشایی مشاغل می‌شد، اما همچنان از مردم تقاضا داشتیم که حوصله و وقت بیشتری را به خرج دهند، چون ما با یک ویروس ناشناخته‌ای روبه رو هستیم که ممکن است در دقایق پایانی ضربه فنی شویم.

شروع موج جدیدی از ویروس بخاطر بی توجهی‌های مردم

نمکی تصریح کرد: در نهایت با بی توجهی مردم به درخواست من و همکارانم، گرفتار موج جدیدی از این ویروس شدیم. به خصوص در شهر‌های مرزی مثل آذربایجان، بوشهر، ایلام، خوزستان، کردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که دوباره گرفتار شدند. یکی از علت‌های آن رفتن به مسافرت‌های غیر ضروری بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: من و همکارانم همچنان از مرم تقاضا داریم که از ماسک استفاده کنند. ماسک یکی از ارزنده‌ترین فاکتور‌های پیشگیری از ابتلا است، زیرا تا ۸۰ درصد از ابتلا جلوگیری می‌کند.

او از مردم درخواست کرد: خواهشمندیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و تا حد امکان به مسافرت نروید. کرونا یکی از خطرناک‌ترین و ناشناخته‌ترین ویروس‌هایی است که هنوز آینده آن ارزیابی نشده است.

نمکی در پایان گفت: امیدواریم که با همدلی مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، این فاز را هم پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار