یکی از افسران شریک جرم در قتل جورج فلوید، ویدئویی را در اختیار دادگاه قرار داد که از ابعاد دیگری از این جنایت هولناک پرده بر می‌دارد.
کد خبر: ۸۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 09 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از بی بی سی، ویدئو تازه منتشر شده از سوی دادگاهی در آمریکا پرده از ابعاد دیگری از جنایت قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی بدست افسران پلیس شهر مینیاپولیس برداشت.

بررسی این ویدئو و دیگر شواهد مربوط به زمان بازداشت فلوید که به دادگاه ارائه شد، نشان داد که او ۲۰ بار جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» را تکرار کرده است و از درک شووین، افسر قاتلش خواسته تا به خاطر خانواده اش زانوی خود را از روی گردنش بردارد.

بنابر بررسی‌های ارائه شده به دادگاه، در ویدئوی جدید تکرار جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» به قدری زیاد است که می‌تواند پرونده قاتلان او را سنگین‌تر کند. در بخشی از این ویدئو صدای فلوید به وضوح شنیده می‌شود که در ابتدای بازداشت به افسران پلیس در مورد تنگناهراسی خود می‌گوید و به همین دلیل برای سوار نشدن به خودروی پلیس به آن‌ها التماس می‌کند.

همچنین اسناد دادگاه افشا کرد که او به افسران پلیس مینیاپولیس می‌گوید به مادر و فرزندانم بگویید دوستشان دارم. من خواهم مرد، زیرا نمی‌توانم نفس بکشم. درک شووین در جواب او می‌گوید وقتی می‌گویی نمی‌توانی نفس بکشی دهنت را ببند. حرف زدن انرژی تو را می‌گیرد.

بنابر گزارش بی بی سی، توماس لین یکی از چهار افسر شریک جرم در قتل فلوید این ویدئو‌های تازه را در اختیار دادگاه قرار داده و احتمالا انتظار تخفیف در مجازات خود را دارد.

جنایتی که در ۲۵ ماه می‌ در شهر مینیاپولیس آمریکا به وقوع پیوست سرآغاز یکی از کم سابقه‌ترین اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور بود.

آخرین جمله فلوید قبل از مرگ، «نمی‌توانم نفس بکشم»، الهام بخش اعتراضات بسیاری در داخل و خارج از خاک آمریکا طی دو ماه اخیر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار