فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود بابیان اینکه توسعه گردشگری شهرستان نیازمند داشتن برنامه عملیاتی جامع است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید برای گردشگری هر شهر برنامه و پیشنهاد ارائه شود.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 03 September 2020

توسعه گردشگری شاهرود نیازمند داشتن برنامه عملیاتی جامع است

به گزارش تابناک سمنان: نادر فخری در پاسخ به این پرسش که بابت گردشگری باوجود ۱۱۶ تأسیسات گردشگری شاهرود که در استان نظیر ندارد چه برنامه عملیاتی دارید، ابراز داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم شاهرود گردشگری مذهبی، عرفانی، طبیعی و تاریخی که باید برای آن برنامه داشت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر توسعه گردشگری در شاهرود بر اساس برنامه جامع نبود بلکه تنها نیازسنجی بود، تصریح کرد: باید در وهله نخست بتوان به شرایط موجود اشراف پیدا کرد که در چه وضعیتی هستیم سپس برای رسیدن به بهبود شرایط شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.

مشکل غیرقابل حل در حوزه صنعت شهرستان وجود ندارد

معاون استاندار سمنان ضمن بیان اینکه سهم اعتبارات گردشگری شهرستان از ۶۰۰ میلیون تومان برای سال جاری به دو میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: با این اعتبارات می‌بایست به مطالعات لازم در خصوص برنامه‌های عملیاتی گردشگری پرداخت و ضمن آن برای هر شهر شهرستان برنامه و پیشنهاد ارائه شود تا بتوانیم سرمایه‌گذاران را به این حوزه سوق دهیم و صنعت گردشگری را رونق‌بخشیم.

فخری در پاسخ به این پرسش که پیرامون ارتباط طرح‌های توسعه‌ای بخش صنعت و پروژه‌های بالای پیشرفت فیزیکی این بخش که در سال پایانی دولت اگر تکمیل می‌شود چه اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد: طی بازدیدهای به‌عمل‌آمده هر آنچه مشکل در حوزه شهرستان بود رفع و در حوزه استانی نیز پیگیری و بخش اعظم آن حل شد و برای موارد خارج از اختیار استان نیز مکاتبات لازم توسط استاندار صورت گرفت.

وی ضمن بیان اینکه خوشبختانه فضای خوب اعتمادی بین فرمانداری و صنایع ایجادشده است، افزود: در حوزه صنایع به خاطر نگاه دولت و دیدگاه رهبر معظم انقلاب و مسئولان دلسوز هر مشکلی قابل‌حل خواهد بود و موردی که نتوان آن را رفع کرد در شاهرود وجود ندارد.

تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب سد کالپوش به شاهرود

فرماندار شاهرود در پاسخ به این پرسش که پرونده انتقال آب سد کالپوش سال ۹۸ در شورای برنامه‌ریزی استان بسته و طرح‌شده که قابلیت اجرایی ندارد، پس چگونه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص مطالبه اجتماعی وجود دارد که از اجرای طرح جلوگیری کرده و البته بسیار نیز به‌حق است.

فخری در ادامه تصریح کرد: طبق مطالبه مردم منطقه ابتدا سهم آب سد کالپوش از شرب، کشاورزی و صنایع منظور و سپس مازاد آن به شاهرود انتقال پیدا کند که می‌بایست برای رفع آن ابتدا جلسه‌ای با حضور مسئولان استان، شهرستان و نمایندگان منتخب مردم برگزار و طی آن سهم کالپوش مشخص و مازاد آن انتقال یابد.

وی ضمن بیان اینکه این طرح برای سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: اگر خواسته به‌حق مردم اجابت یابد مشکل انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود حل می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار