معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن:
میامی- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن بابیان اینکه تقریباً بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌ها به اتمام رسیده است، گفت: بنیاد مسکن تا بازسازی کامل حسین‌آباد در کنار مردم است.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 02 October 2020

بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌ها به اتمام رسیده است

به گزارش تابناک سمنان عزیز الله مهدیان در حاشیه نشست بررسی و رفع مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی ضمن بیان اینکه سال ٩٨ بر اثر بارندگی‌های شدید خسارت زیادی به چندین استان در کشور وارد شد، ابراز داشت: تخصیص به موقع اعتبارات لازم توسط دولت کار اجرایی توسط بنیاد مسکن در کشور آغاز و تقریباً در تمامی استان‌ها به اتمام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه کار بازسازی واحدهای آسیب‌دیده حسین‌آباد کالپوش با توجه به شرایط ویژه رانش با تأخیر شروع شد، افزود: یکی از دلایل این تأخیر نیز مکان‌یابی و انتخاب زمین مناسب به منظور جابجایی واحدهای آسیب‌دیده در بافت روستا بود که زمان‌بر شدن انجام بازسازی را رقم زد.

منظور شدن منابع اعتباری در بازسازی حسین آباد کالپوش

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ضمن بیان اینکه بعد از مکان‌یابی به سرعت عملیات تسطیح و آماده‌سازی زمین توسط بنیاد مسکن در کمترین زمان ممکن صورت گرفت، ابراز داشت: با توجه به موقعیت زمین انتخابی و کمبود زمین، ١۴ هکتار مورد تأیید پژوهشکده سوانح طبیعی به آسیب دیدگان واحدهای مسکونی واگذار شد.

مهدیان بابیان اینکه منابع اعتباری به منظور بازسازی کل کشور برای روستای حسین‌آباد نیز در نظر گرفته شد، تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های دولت، بنیاد مسکن از محل کمک‌های مردمی هلال احمر برای هر واحد آسیب‌دیده مبلغ ١٠ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرد.

وی ضمن بیان اینکه مبلغ ١٠ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات منابع داخلی حساب ۱۰۰ به منظور کمک به آسیب دیدگان پرداخت شد، افزود: در مجموع علاوه بر کمک‌های دولتی به ازای هر واحد آسیب‌دیده مبلغ ٢٠ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آسیب دیدگان ناشی از رانش زمین در روستای حسین آباد پرداخت‌شده است.

لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در منطقه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ضمن بیان اینکه بنیاد مسکن تا زمانی که همه واحدهای مسکونی آماده سکونت نشود در کنار مردم خواهد ماند، ابراز داشت: این قول را می‌دهیم که تا پایان بازسازی در کنار اهالی روستای حسین‌آباد کالپوش هستیم.

مهدیان در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی تعدادی از مردم نتوانستند نسبت به شروع و یا تکمیل واحد مسکونی اقدام کنند که امیدواریم باهمت مردم، کمک و همراهی بنیاد مسکن این امر به سرانجام برسد.

وی افزود: در کنار فعالیت بنیاد مسکن لازم است که دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز نیز کار خود را به طور هم‌زمان انجام دهند تا با اتمام کار احداث، واحدهای مسکونی قابل سکونت و بهره‌برداری باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار