مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از انتشار ۹۳ عنوان کتاب در سطح استان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تقریباً تمام این کتاب‌ها تالیفی بوده است.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 01 November 2020

مولفان سمنانی ۹۳ عنوان کتاب چاپ کردند

فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به شرایط چاپ و نشر در سطح استان سمنان بیان کرد: علی رغم تمام مشکلات به خصوص در حوزه اقتصادی خوشبختانه در سطح استان تا مهر ماه ۹۹ شاهد تألیف ۹۳ عنوان کتاب بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقریباً می‌توان گفت همه این کتاب‌ها تألیفی بوده است، افزود: مجموعاً این ۹۳ عنوان کتاب، ۱۰۸ هزار نسخه را شامل می‌شوند که توسط انتشارات مختلف به قلم نویسندگان استان سمنان منتشر و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان شرایط نویسندگان و تألیف در استان را از لحاظ کیفی مثبت ارزیابی کرد و گفت: مشکلات اقتصادی حوزه نشر همه گیر است و سعی کرده‌ایم تا حد امکان از فعالان حوزه فرهنگی به خصوص نشر حمایت کنیم.

فلاح لاله زاری بیان کرد: ۴۷ میلیارد ریال درخواست تسهیلات هنرمندان متضرر از بابت کرونا در سامانه کارا استان سمنان به ثبت رسیده بود که تا پایان مهرماه ۹۹ تقریباً ۲۵ میلیارد ریال از این مبلغ به عنوان جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا به فعالان فرهنگی و هنری پرداخت شده است تا بتوانیم گوشه‌ای از ضررهای این قشر را جبران کنیم.

وی با اشاره به ابتکارات برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان سمنان، تاکید کرد: تا کنون دو طرح بهاره و تابستانه با ثبت نام داوطلبانه کتابفروشی‌ها در سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها شامل تخفیف فروش کتاب‌ها و… می‌شود، تاکید کرد: طرح پاییزه کتاب نیز در سطح استان برگزار می‌شود و کتابفروشان از بیست و ششم مهرماه ۹۹ در سامانه مخصوص به این موضوع ثبت نام کرده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار