علیرضا آَشناگر:
استاندار سمنان گفت: تدوین راهبرد‌های شورای فرهنگ عمومی استان با بهره مندی از صاحب نظران و اندیشمندان ملی و استانی نشان از جدیت عوامل اجرایی و پشتوانه‌ی علمی و فرهنگی این اقدام ارزشمند فرهنگی است.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 13 December 2020

استاندار سمنان، صبح امروز یکشنبه ۲۳ آذر ماه در هفتاد و هشتمین جلسه ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به تدوین راهبرد‌های شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تدوین و تنظیم راهبرد‌های شورای فرهنگ عمومی استان، اقدام پسندیده و ارزشمندی است که بواسطه‌ی آن چند سند فرهنگی حائز اهمیت تدوین خواهد شد.
وی در ادامه عنوان کرد: راهبرد‌ها نه دستورالعمل اند و نه سند، بلکه مجموعه اهدافی هستند که می‌توانند در نهایت منجر به تدوین یک سند شوند.
علیرضا آشناگر هدف از تدوین راهبردهارا پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی و نیز توجه به چشم انداز‌ها و تعیین راهکار‌های اجرایی برای دستگاه عنوان کرد و افزود: تدوین راهبرد‌های شورای فرهنگ عمومی استان با بهره مندی از صاحب نظران و اندیشمندان ملی و استانی و با صرف ۴۰۰۰ ساعت نفر، نشان از جدیت عوامل اجرایی و پشتوانه‌ی علمی و فرهنگی این اقدام ارزشمند فرهنگی دارد.
آشناگر دغدغه‌های مطرح شده در راهبرد‌های شورای فرهنگ عمومی استان را نمونه‌ای از دغدغه‌های ملی کشور دانست و تصریح کرد: اگر این راهبرد‌ها بعنوان استراتژی دستگاه‌ها مدّ نظر قرار گیرد علاوه بر بهره مندی عمومی می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات گردد.
استاندار در ادامه خواستار تهیه‌ی سندی جامع از راهبرد‌های تدوین شده در شورای فرهنگ عمومی استان و ارائه‌ی آن به شورای فرهنگ عمومی کشور شد تا پس از تصویب، این سند به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردد.
استاندار با ذکر این نکته که برای اجرای راهبرد‌ها نیاز به تامین اعتبار و تمهید مقدمات است اظهار امیدواری کرد با تامین ملزومات، شاهد تدوین سند و اجرای راهکار‌های ارائه شده باشیم.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین گفت: تجربه‌ی کشور نشان داده است که در صورت اجرای کار سیستماتیک و با برنامه می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود که برای مثال می‌توان به بحث جهش تولید اشاره نمود که بر این اساس با توجه به کسب و کار‌ها و مشکلات پروزه‌های صنعتی و ... و تشکیل ستاد مرتبط با این مقوله و رفع مشکلات آنان، خوشبختانه شاهد فعالیت خوب و موثر این مراکز می‌باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم پس از تنظیم سند و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی کشور شاهد عزم جزم دستگاه‌های اجرایی در تحقق گام‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در آن باشیم.
ایشان همچنین گفت: شورای فرهنگ عمومی با استفاده از ظرفیت بزرگ سازمان‌های مردم نهاد و همچنین شهرداران و شورا‌های اسلامی تلاش نماید تا اجرای بخشی از راهبرد‌ها را به شهرداری‌ها واگذار نموده و در تحقق این اهداف تسریع نماید.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار