در سالروز زلزله بم؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آَشناگر استاندار سمنان گفت : ایجاد بستر بکارگیری مشارکت مردم و تشکلهای مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی و تخصصی، تقویت خودامدادی امری ضروری است
کد خبر: ۹۲۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 24 December 2020

استانداری سمنان با انتشار پیامی بمناسبت فرارسیدن پنجم دیماه "روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی"  عنوان کرد :  پنجم دیماه سالروز وقوع زلزله مخرب بم که یادآور کشته و زخمی شدن هزاران نفر از هموطنان عزیزمان گردید در تقویم رسمی کشور به نام "روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامگذاری شده است.
وی همچنین یادآور شد : در سالجاری در حالی به استقبال این روز می رویم که کشورمان مانند بسیاری از مناطق جهان تحت تاثیر همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا بوده که با وجود اعمال برنامه های مراقبتی و خدمات بی شائبه کادر بهداشتی و درمانی، به دلیل ناشناخته بودن رفتار بیماری و تنوع آثار ناشی از انتشار ویروس در سطح جوامع مختلف، تفاوت در ساختار اقتصادی و معیشتی، سطح آمادگی و زیرساختهای بهداشتی و درمانی، نحوه اجرای دستورالعمهای بهداشتی ودرمانی و... شاهد استمرار انتشار بیماری و تبعات ناشی از ابتلا و از دست دادن جمعی از هموطنان عزیزمان بوده ایم.

علیرضا آشناگر اضافه کرد : این مناسبت فرصت مغتنمی است تا همسو با برنامه های سطح ملی و با تاکید بر شعار سالجاری با عنوان" حکمرانی خوب در کاهش ریسک بلایا" ، توانمندیها و میزان آمادگی استان در مواجهه با بلایای طبیعی را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت اقدام نمائیم.       
در استان سمنان نیز ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، ضمن هماهنگی و برنامه ریزی، اقدامات موثری برای کنترل و مبارزه با شیوع بیماری با همکاری دستگاه های مختلف حاکمیتی، اجرایی، خدماتی، نهادهای نظامی و انتظامی، نیروهای مردمی و با محوریت دانشگاه­های علوم پزشکی سطح استان به انجام رسانیده، لیکن تجارب حاصل از نزدیک به یکسال تلاش مستمر در عرصه بهداشت و سلامت، تاکید بر خود مراقبتی مسئولانه و مشارکت همه جانبه در اجرای برنامه های پیشگیرانه در مواجهه با این بیماری بوده تا منجر به کاهش و قطع زنجیره شیوع بیماری گردد.
وی با اشاره به آثار برجای مانده از کرونا در سطح جامعه عنوان کرد : علاوه بر آثار سوء ناشی از بیماری کرونا ، وقوع سایر حوادث و بلایای طبیعی، در مناطقی از کشور موجب تحمیل خسارات بسیار سنگین بر مردم و منابع دولت گردیده است.
استاندار سمنان در ادامه ی پیام خود بر این نکته تاکید کرد که : استان سمنان به لحاظ شرایط خاص جغرافیائی و قرارگیری در پهنه لرزه خیزی کشور و همجواری با گستره کویر مرکزی، دارای پتانسیل بالا از نظر وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، تگرگ، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، ریزگردها و... و سوانح ترکیبی و انسان ساخت مانند حوادث جاده ای، ریلی، آتش سوزی و... بوده و تاثیر تبعات منفی ناشی از آن بر بخشهای مختلف بوده و مستلزم تغییرنگرش نسبت به وقوع حوادث و بلایای طبیعی و پذیرش شرایط زندگی با ابعاد مختلف آن (اعمال مدیریت ریسک به جای مدیریت بحران)  می باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار