مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ۷۱ درصد مصرف گاز طبیعی استان طی هشت سال گذشته مربوط به بخش صنعتی و نیروگاه‌ها و ۲۹ درصد مصرف مربوط به بخش‌های دیگر مانند خانگی بود.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 20 April 2021

۷۱ درصد مصرف گاز استان سمنان مربوط به بخش صنعت و نیروگاه است

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا اعوانی ابراز داشت: ۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و  ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود  مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

وی ادامه داد: تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در بحث اقتصاد با تامین زیرساخت‌ها مانند گازرسانی همواره مورد توجه دولت و شرکت گاز است.

وی بیان کرد: سهم صنعت و نیروگاه در مصرف گاز طبیعی استان سمنان نشاندهنده فعالیت و رونق صنایع است و تلاش می‌شود با ارتقای خدمات‌رسانی و توسعه شبکه گازرسانی به صنایع در نقاط مختلف استان توسعه بیش از پیش تحقق یابد.

اعوانی با اشاره به کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه تاکیدکرد: اکنون با توسعه شبکه گازرسانی و حرکت کشاورزی نوین، در استان سمنان ۸۴۴ مشترک و مصرف‌کننده گاز در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد جامعه شهری استان سمنان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و اکنون شرکت گاز استان در بخش شهری ۲۴۸ هزار و ۷۸۷ مشترک دارد.

وی یادآور شد: توسعه شبکه گازرسانی به روستاهای استان سمنان نیز با جدیت دنبال می‌شود و اکنون ۵۳ هزار و ۲۳۲ مشترک روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: توسعه عادلانه گازرسانی در شهرها و روستاهای استانِ پهناور سمنان  از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم استان سمنان یکی از اولویت های شرکت گاز است و امیدواریم در آینده شاهد برخورداری تمامی روستائیان استان از این نعمت خدادادی باشیم.

به گزارش ایرنا، با وجود پراکندگی استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در استان مطلوب است و ۳۰۱ روستای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می شود تا در ۲ سال آینده تمام روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورد دار هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار