فرماندار شاهرود با بیان اینکه پروانه جدید برای فعالیت نانوایی در این شهرستان صادر نمی‌شود، گفت: صدور مجوز جدید موجب کاهش درآمد و سهمیه آرد دیگر نانوایان می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 26 May 2021

فرماندار: صدور پروانه فعالیت نانوایی در شاهرود محدود می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان ابوطالب جلالی افزود: در شاهرود ۱۴۴ نانوایی فعالیت دارند که از این تعداد ۸۰ نانوایی دولتی و بقیه آزادپز هستند.

وی با بیان اینکه بازنگری در صدور مجوز نانوایی‌ها ضروری است، تصریح کرد: درآمد برخی از این نانوایی ها به موجب توزیع و پراکندگی نامناسب کاهش یافته است ، باید با بازنگری مجوزها و تعدیل برخی از این واحدها شرایط سودآوری را برای دیگر واحدها محقق کرد.

به گفته وی، این بازنگری و تعدیل، علاوه بر کمک به بهبود درآمد نانوایی ها، از بسیاری تخلفات هم جلوگیری می‌کند.

جلالی با بیان اینکه باید نظارت جدی‌تری بر کیفیت پخت نان انجام شود، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان با نظارت دقیق تر، زمینه قرارگرفتن نان باکیفیت به دست مردم را فراهم کنند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: کارگروه آرد و نان شهرستان بر حسب ظرفیت و پراکندگی جمعیت برای صدور مجوز نانوایی تصمیم گیری کند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه صف های نانوایی ها نشان دهنده این است که نیاز مردم امروزه به نان بیشتر شده است افزود: تعزیرات حکومتی شهرستان باید نظارت دقیق تری بر تخلفات داشته باشد و گزارشات در حوزه آرد و نان را با قید فوریت و کمتر از یک هفته مورد بررسی و صدور حکم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هر نانوایی بر اساس سهمیه، میزان آرد خود را دریافت می کند، ابراز داشت: نانوایی ها باید شیوه نامه های بهداشتی و ساعت کار معین را رعایت کنند.

به گفته وی، تعداد واحد های نانوایی تعطیل در روزهای پنجشنبه و جمعه از ۴۲ واحد به ۲۶ واحد کاهش یافته است.

کرایه حمل آرد، قیمت نان سنتی، بازنگری در سهمیه آرد برخی از نانوایی ها، بررسی سهمیه واحدهای نان صنعتی و درخواست تعطیلی نانوایی ها در روز جمعه، در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 در شهرستان شاهرود ۲۵۷ واحد پخت نان با سهمیه یکهزار و ۷۲۰ تن آرد و سرانه ۷.۵ کیلوگرم برای هر فرد در ماه فعال است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار