مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال خرید تضمینی گندم در استان به نرخ ۵۰ هزار ریال در ۳۰ مرکز انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 01 June 2021

 

۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم برای استان سمنان برنامه‌ریزی شد

 

 

به گزارش تابناک سمنان محمدباقر منوچهری ابراز داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان مناطق غربی استان سمنان از دوم خرداد جاری آغاز شده و به تدریج تا پایان تابستان برداشت گندم در این استان به پایان خواهد رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: پنج هزار و ۱۹ تن گندم در اولین محموله از گندم کاران گرمسار و آرادان خرید تضمینی شد.

وی با بیان اینکه اکنون خرید تضمینی گندم از شهرستان گرمسار و آرادان با راه اندازی ۶ مرکز خرید در حال انجام است، اضافه کرد: چهار مرکز خرید در گرمسار و ۲ مرکز در آرادان برای خرید تضمینی گندم فعال است و پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز طبق برنامه از سوی دولت انجام می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از اول اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ ، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به ۵۰ هزار ریال رسید. این قیمت پیش از این هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال بود که با حمایت دولت به ۴۰ هزار ریال رسیده بود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اظهار داشت: قیمت آرد با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، افزایش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت آرد مشمول یارانه می‌شود و افزایش قیمت آرد بر اساس تصمیمات کشوری است و فعلا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت آرد ندارد.

وی بیان کرد: آرد یارانه‌ای به ازای هریک کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ ریال و آرد نیمه یارانه ای به ازای هر کیلوگرم ۹ هزار ریال بین نانوایی‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

منوچهری خاطرنشان کرد: ۵۸۴ واحد نانوایی یارانه‌ای و ۲۱۷ نانوایی نیمه یارانه‌ای در استان سمنان فعالیت دارند که این تعداد نانوایی در سامانه شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران ثبت است و بر اساس میزان ابلاغی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به همه آنها سهمیه پرداخت می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: استان در زمینه ذخیره گندم و تامین آرد مشکلی ندارد و در زمان حاضر ظرفیت ذخیره گندم استان در بخش دولتی و خصوصی به میزان کافی است.

به گزارش ایرنا، در سال ۹۹ مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۱ استان به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

امسال بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت گندم رفته که نسبت به سال گذشته کشت این محصول ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

۳۲ هزار و ۲۴۰ هکتار مجموع کشت گندم در استان سمنان به روش دیم و آبی است که از این وسعت ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار مربوط به کشت گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به کشت دیم است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار