هفته سرنوشت در کاتالونیا؛
بارسلونا از امروز مدیران برنامه بازیکنان متعددی را به دفتر این باشگاه فراخوانده تا درباره فروش و جدایی آنها از باشگاه مذاکره کنند.
کد خبر: ۹۶۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 07 June 2021

به گزارش تابناک سمنان بالاخره آن هفته سرنوشت سازی که بارسلونا مجبور به گرفتن تصمیمات اساسی درباره بازیکنان تیم است، فرا رسید. و از امروز به بعد قرار است مدیران برنامه چندین بازیکن بلوگرانا به باشگاه فراخوانده شوند تا درباره جدایی برخی از آنها و یا کاهش دستمزد برخی دیگر تصمیم گرفته شود. با توجه به وضع مالی آشفته بلوگرانا، پایین آوردن مبلغ قرارداد تنها راه تمدید برای ادامه همکاری با بعضی از ستاره های این تیم است.

 

 

موندو دیپورتیوو گزارش کرده است که همانطور که لاپورتا پیشتر تایید کرد، بارسلونا در صدد راه اندازی انقلابی در تیم است. بنابر این هر تغییر و تحولی در راستای رسیدن به این هدف است. به همین دلیل است که باشگاه در این هفته با چندین بازیکن صحبت خواهد کرد؛ سرخی روبرتو 29 ساله به عنوان مثال در سال 2022 به پایان قرارداد خود خواهد رسید و باید دید دو طرف به توافقی برای ادامه همکاری می رسند؟ مدیر برنامه های او، جوزپ ماریا اوروبیت، تایید کرده است که هنوز دعوتنامه ای برای ملاقات با مدیران بارسا دریافت نکرده و همچنین اشاره کرده است که یک ماه پیش اشاره شده بود که درباره تمدید قرارداد با سرخی روبرتو صحبت خواهد شد. اکنون اما چنین رویکردی اولویت بارسلونا نیست و بعید است که پیشنهاد تمدید به روبرتو داده شود.

 
 

 

 

برای دمبله 24 ساله هم اوضاع به همین صورت است؛ قرارداد او نیز در 2022 به پایان خواهد رسید و باشگاه مشتاق است تا با او برای تمدید به توافق برسد اما اگر چنین نشد، بارسا سعی خواهد کرد تا برای او مشتری پیدا کند. البته در روزهای اخیر این شایعه به گوش می رسد که ستاره فرانسوی با یوونتوس پیش قرارداد امضا کرده است، یووه مدت ها بود که برای به خدمت گرفتن دمبله تلاش می کرد.

برای بارسا موضوع روشن است: اگر دمبله تمدید قرارداد و یا انتقال به تیمی دیگر را نپذیرد، در فصل آینده طرد خواهد شد. اکنون هنگام تصمیم‌گیری عثمان دمبله است.

 

 

اوضاع درباره ساموئل اومتیتی 27 ساله روشن تر است: در باشگاه همه بر این عقیده هستند که به او به اندازه کافی از زمانی که در سال 2018 مشکل مصدومیت های زانویش شروع شد و همچنین با تمدید قرارداد، فرصت داده شده است.

از آن زمان او امتیازات بسیاری دریافت کرده و هرگز حاضر نشده تا پای مصدوم خود را به تیغ جراحی بسپارد تا به این مصدومیت های پیاپی که او را از یکی از بهترین بازیکنان جهان به بازیکنی ذخیره که معمولا جایی در تیم ندارد، تبدیل کرده است. او تا سال 2023 با بارسا قرارداد دارد اما ممکن است رضایتنامه اومتیتی به دستش داده شود.

 

 

در این میان کلمنت لنگله 25 ساله نیز از ادامه کار خود با بارسا مطمئن نیست. در چشم باشگاه او یکی از بازیکنان خوب تیم است اما بازیکنی سرنوشت ساز و حیاتی نیست، مخصوصا که سال گذشته نیز چندان به کار تیم نیامده است. لزوم برقرار کردن تعادل بین بازیکنان ورودی و خروجی باشگاه لنگله را در موقعیتی قرار می دهد که هر اتفاقی ممکن است برای او بیافتد؛ او ممکن است از باشگاه جدا شود، چه به دلیل رسیدن پیشنهاد مالی خوب از باشگاهی دیگر که در این بحران اقتصادی به بارسا کمک خواهد کرد و چه به این دلیل که باشگاه تصمیم بگیرد برای به خدمت گرفتن یکی از اهداف خود در بازار نقل و انتقالات او را مبادله کند.

 

 

بازیکن دیگری که باشگاه می خواهد با او صحبت کند یوردی آلبای 32 ساله است. او که از بازیکنان ثابت بارسا است تنها گناه او تمدید قرارداد سخاوتمندانه ای است که بارتومئو، رییس قبلی باشگاه، با او صورت داد.

بارسا مایل است با آلبا مذاکره کند تا شاید بشود دستمزد بالای او را کاهش داد و با شرایط اقتصادی فعلی باشگاه هماهنگ کرد. آلبا تا سال 2024 با بارسلونا قرارداد دارد و هنوز سه سال دیگر در نوکمپ فرصت خواهد داشت. او به تازگی گفته است که قصد دارد تا آخر قراردادش در بارسا بماند و در این باشگاه بازنشسته شود.

عملکرد او جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمی گذارد و تنها مشکل دستمزد او است. اینکه حتی مسی پذیرفته دستمزدش را پایین بیاورد یکی از نکاتی است که باشگاه برای پایین آوردن دستمزد دیگر بازیکنان روی آن تاکید می کند.

 

 

مدیران بارسا همچنین با مدیر برنامه های جونیور فیرپوی 24 ساله نیز دیدار خواهند کرد. او پس از دو سال نتوانسته جایی برای خود در بین کاتالان ها دست و پا کند و به نظر می رسد که جدایی او غیرقابل اجتناب باشد، چه به صورت انتقال و یا به صورت بخشی از قرارداد مبادله. فیرپو از ایتالیا پیشنهاداتی دارد و میلان باشگاهی است که بیش از همه به عقد قرارداد با این بازیکن جوان علاقه نشان می دهد.

 

بازیکنان دیگری مثل نتو مورارا (دروازه بان) که پیش از این تمایل خود به جدایی را اعلام کرده بود، هر چند باشگاه تمایل دارد تا همچنان به همکاری با او ادامه دهد، یا ماتئوس فرناندس 22 ساله نیز بازیکنانی هستند که در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد. در این میان به مدیر برنامه های میرالیم پیانیچ هفته گذشته اطلاع داده شده است که بهتر است به دنبال باشگاه جدیدی برای او باشد.

 

 

ادامه همکاری با مسی

از سوی دیگر بارسا همچنان مشغول نهایی کردن پیشنهاد خود به لیونل مسی است و با توجه به اینکه قرار است قراردادی دو ساله باشد و همچنین چند سالی فعالیت در آمریکا را به عنوان سفیر بارسلونا در بر بگیرد، رسیدن به شرایط مورد پذیرش دو طرف کار آسانی نیست. در این میان مسی هنوز تصمیمی نگرفته و همچنان در حال بررسی پروژه ورزشی است که باشگاه به او ارائه داده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار