معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت : بیش از ۳۰ دوره آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه به منظور مهارت‌محورکردن و افزایش توان اشتغال‌پذیری دانشجویان پس از دانش‌آموختگی ارائه شد.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 23 June 2021
 
دانشگاه سمنان ۳۰ دوره برای مهارت‌پذیری و اشتغال دانشجویان برگزار کرد

 

به گزارش تابناک سمنان  فرشاد ورامینیان روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ۳۳ درس مهارتی خارج از دروس دانشگاهی و به صورت اختیاری ، در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای ارائه به دانشجویان برنامه ریزی و تدریس شد.

وی افزود: سه درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه سمنان، با وجود مشکلات مالی و با توجه به اهمیت موضوع، به دوره های مهارت‌افزایی اختصاص یافت.

ورامینیان تصریح کرد: برنامه آموزش مهارت دانشگاه سمنان با عنوان "برآمد" از سوی دفتر آموزشهای آزاد دانشگاه پیگیری می شود.

به گفته وی، با انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، اقدامات خوبی برای گسترش مهارت‌آموزی در دانشگاه سمنان در کنار تشویق های مادی و معنوی برای اعضای هیات علمی که در برگزاری این دوره ها مشارکت کنند انجام شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: سعی می شود این دوره ها متناسب با نیازهای روز جامعه و رشته تحصیلی دانشجویان با هزینه بسیار اندک برای دانشجویان برگزار شود.

ورامینیان بیان کرد: برای دانشجویان دوره های کارشناسی تا چهار واحد، برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد دو دوره مهارتی تخصصی و برای دانشجویان دوره دکتری یک دوره مهارتی ویژه در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در نیمسال اول سال ۹۹، به کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سمنان   ۱۸ دوره آموزشی با شرکت یکهزار و ۲۹۱ دانشجو در دوره کارشناسی برگزار شد که البته دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم تمایل به گذراندان این دوره ها دارند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان ادامه داد : در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ هم ۱۱ دوره با شرکت یکهزار و ۲۱۱ نفر در حال آموزش هستند، یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه اجباری شدن گذراندن دوره های ایمنی است که تا کنون چهار هزار و ۹۵۶ نفر در این دوره ها شرکت کردند.

دانشگاه سمنان ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و سه نفر از استادان این دانشجو جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان محسوب می شوند.

جایگاه این دانشگاه در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی شانگهای، لایدن و تایمز به صورت قابل توجهی ارتقا یافت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار