نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قطعی مکرر برق واحدهای صنعتی استان را وادار به استفاده از ژنراتورهای مولد کرده که در این بخش، تامین سوخت هم نیازمند تمهید ویژه است.
کد خبر: ۹۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 24 June 2021

تامین سوخت ژانراتورهای مولد صنایع سمنان تمهید ویژه نیاز دارد

 

به گزارش  تابناک سمنان حمید علوی روز پنجشنبه در نشست کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مشکلات تامین سوخت جایگزین در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان افزود: واحدهای تولیدی برای دریافت سوخت جایگزین ژنراتورهای مولد دچار مشکل هستند، اگر این روند ادامه پیدا کند صنایع راهبردی دچار بحران می‌شوند.

وی گفت: این نارسایی مربوط به سازمان‌های متولی می‌شود، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، واحدها منجر به تعطیلی هستند.

علوی ادامه داد: خسارات و غرامت اصلی برق مربوط به واحدهای تولیدی است، اگر سوخت در کشور موجود است  چرا سهمیه سوخت به واحدها اختصاص داده نمی‌شود، اگر درباره قاچاق سوخت نگرانی وجود دارد، سوخت را به قیمت جهانی به واحدهای صنعتی و معدنی ارایه کنند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: بسیاری از واحدها نباید با خاموشی برق مواجه شوند زیرا هزینه راه‌اندازی مجدد خط تولید آنها بسیار بالا است، اشکالات متعدد زیرساخت سامانه‌ای عامل بروز این اختلالات است.

دبیر اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: واحدهای تولیدی برای دریافت سوخت جایگزین مولدها مشکلاتی دارند، در بسیاری از موضوعات واحدهای صنعتی بخش دولتی را یاری کرده‌اند، ولی دستگاه‌های دولتی حمایت‌های مناسبی از صنایع انجام نمی‌دهند .

محمد همتیان ادامه داد: انتظار این است در سالی که مزین به حمایت از تولید پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها نام‌گرفته باید توجه‌ها بیشتر باشد.

نماینده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این نشست گفت: سوخت طبق سامانه، ضوابط و معیارها به واحدهای تولیدی اختصاص داده می‌شود و با توجه‌ به آمار تولید سوخت تحویل داده می‌شود.

تشرفی ادامه داد: واحدهای تولیدی می‌توانند افزایش سهمیه سوخت را در سامانه اظهار کنند، شرکت فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت هیچ مشکلی ندارد، فعالان اقتصادی برای تأمین سوخت مولدها باید به سامانه صدف مراجعه کنند.

در این نشست درباره نحوه تخصیص سوخت مولدهای واحدهای تولیدی استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار