مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۱۱ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های استان به منظور ارائه آموزش مهارتی به دانشجویان استان در هشت سال گذشته راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 08 July 2021
 
۱۱ مرکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌های استان سمنان ایجاد شد

 

به گزارش تابناک سمنان سید حسین شاهچراغ ابراز داشت: کشوری توانمند به لحاظ اقتصادی، نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است در همین ارتباط با مشاوره‌های شغلی درست می‌توان دانشجویان را در زمینه شغلی هدایت کرد.
وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۷ هر سال یک مرکز دانشگاهی مشاوره شغلی در استان سمنان فعالیت می‌کرد و در سال ۹۸ تعداد این مراکز به ۶ مرکز رسید.
شاهچراغ بیان کرد: سال گذشته شیوع کرونا فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داد و تنها سه مرکز برای ارائه‌ آموزش مهارتی فعال بود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان  بیان کرد: این اداره‌کل با آموزش به ۴۹ دانشجو در سال ۹۶، ۴۶ دانشجو در سال ۹۷، ۴۳ دانشجو در سال ۹۸ و ۲۳ دانشجو در سال گذشته با اجرای طرح کارآموزی به مهارت‌افزایی این قشر کمک کرد.
وی افزود: راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی برای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در استان سمنان نیز همواره مورد توجه بوده است.
شاهچراغ اظهار داشت: ایجاد ۱۰ مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی از دستاوردهای مهم اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سال‌های گذشته است.
وی یادآور شد: برای صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزش ضمن کار، مجوزهای مورد نظر در بخش صنایع و اتحادیه‌ها صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: ارتقای مهارت تکنسین‌ها، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف یکی از هدف‌های آموزش‌های مهارتی برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است و مراکز جوار کارگاهی در این ارتباط راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:
تدوین سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی استان از دیگر دستاوردهای این اداره‌کل در دولت تدبیر و امید به منظور ارائه آموزش هدفمند است.
در استان سمنان ۱۸ آموزشگاه دولتی و ۱۰۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار