کتاب «پین هولینگ در سرامیک» ترجمه و تألیف «یدالله زیارتی» هنرمند برجسته سفال و سرامیک استان سمنان وارد بازار کتاب شد.
کد خبر: ۹۸۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 26 July 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان این کتاب نوشته «جان بریت» از مدرسان، مؤلفان و سرامیست‌های مطرح بین‌المللی و شامل راه‌حل‌های رفع پین هول است.

پین هولینگ (سوزنی) یکی از معایبی است که اکثر سفالگران و سرامیست‌ها و صنعتگران حوزه سرامیک با آن مواجه می‌شوند و این کتاب، راه‌حل‌های رفع این مشکل را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

در مقدمه مترجم و مؤلف این کتاب آمده است:

" مساله پین هول یا سوزنی در لعاب‌های سرامیک و چینی مشکلی نیست که تنها مخصوص سفالگران مبتدی باشد، حتی در سفالگران و سرامیست‌هایی که سال‌ها کار کرده‌اند و تجربیات زیادی دارند ناگاه با این مساله مهم و ناراحت کننده مواجه می‌شوند.
مخصوصاً زمانی که محصول ما کالایی ساده با طراحی مدرن و با رنگ و لعابی ساده، ولی با کیفیت همراه باشد، حال وجود حتی یک یا ۲ پین هول کاملاً به‌صورت یک عیب بزرگ خود را نشان می‌دهد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم راه حل علمی و عملی این معضل تمام سفالگران را مطرح نمایم. "

انتشارات فرهوش کتاب پین هولینگ در سرامیک را در چاپ اول در یک هزار نسخه منتشر کرده است.

یدالله زیارتی به مدت بیش از ۳۵ سال مشغول ساخت قطعات سفال و سرامیک و چینی در سمنان است.

او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ناگویا زوکه ژاپن در رشته هنر‌های تجسمی در سال ۱۳۶۵ به ایران بازگشت و پس از مدتی تحقیق و تجربه در مورد فرمول بدنه، لعاب و تئوری حرارت به دلیل علاقه به هنر و حجم و سفالگری و سرامیک، کارگاه ساخت ظروف هنری سفالی را در سمنان راه‌اندازی کرد و همچنان مشغول کار است.

پیش از این نیز کتاب «لعاب‌های کریستالین» ترجمه «یدالله زیارتی» و نوشته «جان بریت»، حاوی بیش از ۵۰ فرمول کاربردی ساخت لعاب‌های کریستالین منتشر شده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار